Запис Детальніше

Культурологічний підхід у навчанні зарубіжної літератури в школі

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/12239/
http://www.sultanivskichytannia.if.ua
 
Title Культурологічний підхід у навчанні зарубіжної літератури в школі
The Implementation of Culturological Approach in the Process of Studying World Literature at High School.
КУЛЬУРОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД ПРИ ИЗУЧНИИ ЗАРУБЕЖНОЙ ЛИТЕРАТУРЫ В ШКОЛЕ
 
Creator Покатілова, Олена Олександрівна
 
Subject Всеукраїнські
Збірники наукових праць
 
Description У статті йдеться про актуальність культурологічного підходу в процесі навчання зарубіжної літератури. Культурологічний підхід розглядається з точки зору семіотики й положення Ю. Лотмана про «мистецтво, як культурну універсалію». У зв’язку з цим, твір будь-якого виду мистецтва повинен розглядатися як «текст» зі своїм набором знаків, засобів художньої виразності. Вивчений досвід відомих педагогів, вчених-методистів дозволяє зробити висновки про необхідність й актуальність використання культурологічних знань на уроках зарубіжної літератури в старшій школі. Наведено приклади створення «культурологічних паралелей» – певних творчих зв’язків між представниками світового письменництва та інших видів мистецтва. У дослідженні наголошується на проблемі зіставлення оригінального й перекладного художніх текстів у процесі аналізу та інтерпретації художнього твору, опануванні учнями понять «культурологічного контексту», інформації, яка находиться на поверхні та «культурологічного підтексту», що несе в собі імпліцитну культурологічну інформацію. Автор пропонує схему етапів літературного та загальнокультурного розвитку учнів протягом опанування ними шкільного курсу «Зарубіжна література» (5–11 класи).
The article deals with the question of special necessity of «culturological approach» in the process of studying World literature at High school. The culturological approach is examined from the point of view of semiotics and the famous scientist Yu.Lotman’s idea about Art as a «universal phenomenon». So as a result of it any work of
Art can be examined as a certain «text» with its symbols, tropes and various ways of expression. The problem of using culturological approach and special knowledge at World literature lessons has been examined as a current and up-to-date issue by many scientists. In the article there are the examples of «culturological parallels» – certain links between the representatives of World literature and the representatives of various Art forms. In this article, I explore the problem of comparison between the original text and its translation in the process of analysis and interpretation of works of literature. The article as well examines the problem of studying a «culturological context» as explicit information and a «culturological subtext» as the implicit sort of information. The main idea of the article is a representation of the Stages of literary and culturological development of pupils during full course of World literature studying (5–11 forms).
В статье идет речь про актуальность культурологического подхода в процессе изучения зарубежной литературы. Культурологический подход рассматривается с точки зрения семиотики и положения Ю.Лотмана пи "искусство, как культурную универсалию". В связи с этим, произведение любого вида искусства необходимо рассматривать как "текст" со своим набором знаков, средств художественной выразительности. Изученный опыт известных педагогов и ученых-методистов позволяет сделать вывод о необходимости и актуальности использования культурологических знаний на уроках зарубежной литературы в старшей школе. Пиведены примеры создания "культурологических параллелей" - определенных творческих связей между представителями мировой и других видов искусства. В исследовании обращается внимание на проблеме сопоставления оригинального и переводного художественных текстов в процессе анализа и интерпретации художественного произведения, освоения учащимися понятий "культурологического контекста", информации, которая находится на поверхности та "культурологического подтекста", который несет в себе имплицитную культурологическую информацию. Автор предлагает схему этапов литературного и общекультурного развития учащихся на протяжении освоения ним школьного курса "Зарубежная литература" (5-11 классы)
 
Publisher Івано-Франківськ : Симфонія форте
 
Date 2015-06-19
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/12239/1/O_Pokatiova_4_SC_IPPO.pdf
Покатілова, Олена Олександрівна (2015) Культурологічний підхід у навчанні зарубіжної літератури в школі Султанівські читання (4). с. 171-181. ISSN 2313-5921