Запис Детальніше

Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ)

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ)
 
Creator Рязанова, Л.
 
Description Solving research problem the author discusses a subject of mass culture. Popular art as
the most essential part of mass culture exists side by side with the elitist one as well as
plays a broad spectrum of social roles. Functional analysis of popular art shows that it
is a symbolical form of world acquisition, the way of understanding and structuring
individual and social experience. In this socio -cultural context the “star” symbolically
dominates in a cultural space through the transmission of personal values, preferences
as well as his/her own “brand”, in a way transforming to a cultural icon and demonstrating high level of social aspirations. The whole “star’s” potential and its impact on
social processes have been displayed during the “Orange Revolution”.
 
Date 2015-12-23T09:23:07Z
2015-12-23T09:23:07Z
2006
 
Type Article
 
Identifier Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) / Л. Рязанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 54–70. — Бібліогр.: 25 назв. — рос.
1563-4426
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90289
 
Language ru
 
Relation Социология: теория, методы, маркетинг
 
Publisher Iнститут соціології НАН України