Запис Детальніше

THE DEVELOPMENT OF THE COMMUNICATIVE SKILLS OF THE FUTURE TEACHERS OF PRIMARY SCHOOLIN THE PROCESS OF TRAINING SOLUTION OF THE EDUCATIONAL SITUATIONS

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title THE DEVELOPMENT OF THE COMMUNICATIVE SKILLS OF THE FUTURE TEACHERS OF PRIMARY SCHOOLIN THE PROCESS OF TRAINING SOLUTION OF THE EDUCATIONAL SITUATIONS
РАЗВИТИЕ КОММУНИКАТИВНЫХ СПОСОБНОСТЕЙ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ В ПРОЦЕССЕ ТРЕНИНГОВОГО РЕШЕНИЯ УЧЕБНЫХ СИТУАЦИЙ
РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В ПРОЦЕСІ ТРЕНІГОВОГО РОЗВ’ЯЗАННЯ НАВЧАЛЬНИХ СИТУАЦІЙ
 
Creator Kilichenko, Oksana I.; Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
 
Subject educational process; professional education of the future primary school teachers; pedagogical communicative facilities; professional and pedagogical training; educational situations
учебный процесс; профессиональная подготовка будущего учителя начальной школы; педагогические коммуникативные способности; профессионально-педагогический тренинг; учебные ситуации
навчальний процес; професійна підготовка майбутнього вчителя початкової школи; педагогічні комунікативні здібності; професійно-педагогічний тренінг; навчальні ситуації
 
Description The article considers the peculiarities of the development of the pedagogical communicative facilities of the future primary school teachers in the process of solution of the educational situations with the help of the professional and  pedagogical training.The author defines context and coaching approaches which ought to be taking into consideration in the educational process during the organization of the professional and pedagogical training in the practical-laboratory seminars of the pedagogical disciplines. Educational situations must have the context character, the organization of the process of their solution must consider the coaching approach. The article analyses the essence and tasks of the professional and pedagogical training, characterizes the principles which ought to be considered in the process of  its organization. The stages of the elaboration of the educational situations are defined.
В статье рассматриваются особенности развития педагогических коммуникативных способностей будущих учителей начальной школы в процессе решения учебных ситуаций при помощи профессионально-педагогического тренинга. Автор определяет контекстный и коучинговый подходы, которые следует учитывать в учебном процессе при организации профессионально-педагогического тренинга на практическо-лабораторных занятиях по педагогическим дисциплинам. Учебные ситуации должны носить контекстный характер, а организация преподавателем процесса их решения – с учетом коучингового подхода. Проанализировано сущность и задания профессионально-педагогического тренинга, охарактеризовано принципы, которых следует придерживаться при его организации. Определены этапы разработки учебных ситуаций.
У статті розглядаються особливості розвитку педагогічних комунікативних здібностей майбутніх учителів початкової школи у процесі розв’язування навчальних ситуацій за допомогою професійно-педагогічного тренінгу. Автор визначає контекстний і коучинговий підходи, які варто враховувати у навчальному процесі при організації професійно-педагогічного тренінгу на практично-лабораторних заняттях з педагогічних дисциплін. Навчальні ситуації повинні носити контекстний характер, а організація викладачем процесу їх розв’язання – з врахуванням коучингового підходу. Проаналізовано сутність та завдання професійно-педагогічного тренінгу, охарактеризовані принципи, які варто дотримуватися при його організації.Визначені етапи опрацювання навчальних ситуацій.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2015-10-13
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/302
 
Source Освітологічний дискурс; № 4(12) (2015); 65-75
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/302/286
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/302/114
 
Rights ##submission.copyrightStatement##