THE ORGANIZATION OF AN ENGLISH ENTRANCE TEST TO MA COURSE: LINGUAL AND DIDACTIC ASPECT
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
THE ORGANIZATION OF AN ENGLISH ENTRANCE TEST TO MA COURSE: LINGUAL AND DIDACTIC ASPECT
ОРГАНИЗАЦИЯ ВСТУПИТЕЛЬНОГО ЭКЗАМЕНА В МАГИСТРАТУРУ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ: ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКИЙ АСПЕКТ ОРГАНІЗАЦІЯ ВСТУПНОГО ІСПИТУ ДО МАГІСТРАТУРИ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: ЛІНГВОДИДАКТИЧНИЙ АСПЕКТ |
|
Creator |
Lastovka, Krystyna I.; Харківський національний університет імені Василя Назаровича Каразіна
|
|
Subject |
effective way of language knowledge and skills testing; lingual competence of students; lingual and didactic testing; types of testing tasks
виды тестовых заданий; иноязычная компетенция студентов; лингводидактическое тестирование; эффективный способ контроля знаний, навыков и умений. ефективний спосіб контролю знань; навичок і вмінь; іншомовна компетенція студентів; лінгводидактичне тестування; різновиди тестових завдань |
|
Description |
This article focuses on the analysis of fundamental moments at making an English entrance test to MA course for students of non-lingual specialities. The article also contains recommendations on preparing students for testing control of their receptive skills and theses for developing a lingual test as a means of intensification of methodical erudition of specialists-examiners.
Статья посвящена анализу ключевых моментов при составлении вступительного экзамена в магистратуру по английскому языку для студентов неязыковых специальностей. В статье также содержатся рекомендации по подготовке студентов к тестовой проверке рецептивных умений и положения для разработки языкового теста как средства углубления методической эрудиции специалистов-экзаменаторов. Статтю присвячено аналізу ключових моментів при складанні вступного екзамену до магістратури з англійської мови для студентів немовних спеціальностей. У статті також містяться рекомендації по підготовці студентів до тестової перевірки рецептивних вмінь та положення для розробки мовного тесту як засоба поглиблення методичної ерудиції спеціалістів-екзаменаторів. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-06-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/113
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 2 (6) (2014); 97-109
2312-5829 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/113/114
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/113/30 |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|