READINESS OF FORMATION OF FUTURE TEACHERS TO THE PREVENTION OF CONFLICT SITUATIONS IN SECONDARY SCHOOLS BY MEANS OF ESTETOTERAPIYI
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
READINESS OF FORMATION OF FUTURE TEACHERS TO THE PREVENTION OF CONFLICT SITUATIONS IN SECONDARY SCHOOLS BY MEANS OF ESTETOTERAPIYI
ФОРМИРОВАНИЕ ГОТОВНОСТИ БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ К ПРОФИЛАКТИКЕ КОНФЛИКТНЫХ СИТУАЦИЙ В ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ СРЕДСТВАМИ ЭСТЕТОТЕРАПИИ ЗАСОБИ ЕСТЕТОТЕРАПІЇ У ФОРМУВАННІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ПРОФІЛАКТИКИ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ |
|
Creator |
Muromets, Victoria H.; Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Subject |
estetotherapy; future teachers; educational environment; prevention; conflict situations
эстетотерапия; будущие педагоги; образовательная среда; превенция; конфликтные ситуации естетотерапія; освітнє середовище; превенція конфліктів |
|
Description |
The article is analyzed the estetoterapy resources to promoting of formation for readiness of the future teachers to prevent and overcome conflicts in the educational environment. It carried out a theoretical analysis of the concept of «prevention», «estetotherapy»; discloses the potential use of estetotherapy in extracurricular activities as a preventive factor of conflict prevention in the educational environment.
В статье рассматривается процесс формирования готовности будущих педагогов к предупреждению и преодолению конфликтов в образовательной среде; осуществлен теоретический анализ понятия «превенція», раскрыт потенциал использования средств эстетотерапии во внеаудиторной деятельности как превентивный фактор предотвращения межличностных конфликтов. У статті розглядається процес формування готовності майбутніх педагогів до попередження та подолання конфліктів в освітньому середовищі; здійснений теоретичний аналіз поняття „превенція”, розкрито потенціал використання засобів естетотерапії у позааудиторній діяльності як превентивного фактору запобігання міжособистісних конфліктів. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-06-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/259
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 3(11) (2015); 219-227
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/259/255
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|