Запис Детальніше

READINESS OF FORMATION OF FUTURE TEACHERS TO THE PREVENTION OF CONFLICT SITUATIONS IN SECONDARY SCHOOLS BY MEANS OF ESTETOTERAPIYI

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title READINESS OF FORMATION OF FUTURE TEACHERS TO THE PREVENTION OF CONFLICT SITUATIONS IN SECONDARY SCHOOLS BY MEANS OF ESTETOTERAPIYI
ФОРМИРОВАНИЕ ГОТОВНОСТИ БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ К ПРОФИЛАКТИКЕ КОНФЛИКТНЫХ СИТУАЦИЙ В ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ СРЕДСТВАМИ ЭСТЕТОТЕРАПИИ
ЗАСОБИ ЕСТЕТОТЕРАПІЇ У ФОРМУВАННІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ПРОФІЛАКТИКИ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
 
Creator Muromets, Victoria H.; Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Subject estetotherapy; future teachers; educational environment; prevention; conflict situations
эстетотерапия; будущие педагоги; образовательная среда; превенция; конфликтные ситуации
естетотерапія; освітнє середовище; превенція конфліктів
 
Description The article is analyzed the estetoterapy resources to promoting of formation for readiness of the future teachers to prevent and overcome conflicts in the educational environment. It carried out a theoretical analysis of the concept of «prevention», «estetotherapy»; discloses the potential use of estetotherapy in extracurricular activities as a preventive factor of conflict prevention in the educational environment.
В статье рассматривается процесс формирования готовности будущих педагогов к предупреждению и преодолению конфликтов в образовательной среде; осуществлен теоретический анализ понятия «превенція», раскрыт потенциал использования средств эстетотерапии во внеаудиторной деятельности как превентивный фактор предотвращения межличностных конфликтов.
У статті розглядається процес формування готовності майбутніх педагогів до попередження та подолання конфліктів в освітньому середовищі; здійснений теоретичний аналіз поняття „превенція”, розкрито потенціал використання засобів естетотерапії у позааудиторній діяльності як превентивного фактору запобігання міжособистісних конфліктів. 
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2015-06-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/259
 
Source Освітологічний дискурс; № 3(11) (2015); 219-227
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/259/255
 
Rights ##submission.copyrightStatement##