TEACHING CONVERSATION IN ENGLISH LANGUAGE CLASSROOM: CONVERSATIONAL TECHNIQUES
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
TEACHING CONVERSATION IN ENGLISH LANGUAGE CLASSROOM: CONVERSATIONAL TECHNIQUES
ОБУЧЕНИЕ ГОВОРЕНИЮ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА: РАЗГОВОРНЫЕ ТЕХНИКИ НАВЧАННЯ ГОВОРІННЮ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: РОЗМОВНІ ТЕХНІКИ |
|
Creator |
Milova, Оksana Ye.; Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Subject |
teaching conversation; communicative competence; conversational skills; conversation group; principles of teaching conversation; manipulative phase; communicative phase; conversational techniques
обучение говорению; коммуникативная компетенция; навыки говорения; коммуникативная группа; принципы обучения говорению; манипуляционная фаза; коммуникативная фаза; коммуникативные техники навчання говорінню; комунікативна компетенція; навички говоріння; комунікативна група; принципи навчання говорінню; маніпуляційна фаза; комунікативна фаза; комунікативні техніки |
|
Description |
This article deals with the theoretical analysis of teaching conversation which is based on real-life situations and develops learners’ conversational skills in English language classroom. Teaching conversation is the highest and a creative phase of language learning process. It is characterized by “interacting”. Accordingly, the principles and “steps” of teaching conversation by means of using various conversational techniques are described in the article. In order to achieve the aim of development learners’ conversational skills, teachers should use special conversational techniques such as small-group discussions, role-plays, simulations, improvisations, debates, brainstorming, reporting, interviews and others. Therefore, the performing procedures of some of the techniques (small-group discussions, role-plays, improvisations, debates) are analyzed in the article.
Статья посвящена теоретическому анализу процесса формирования навыков говорения путем использования специальных коммуникативных техник на уроках английского языка. В статье описываются принципы и пути формирования навыков говорения, а также обосновывается методика использования коммуникативных техник, в частности таких, как дискуссия, ролевая игра, импровизация и дебаты. В процессе исследования выявлено, что коммуникативные виды деятельности способствуют формированию навыков говорения. Стаття присвячена теоретичному аналізу процесу формування навичок говоріння шляхом використання спеціальних комунікативних технік на уроках англійської мови. У статті висвітлюються принципи й шляхи формування навичок говоріння та обґрунтовується методика застосування комунікативних технік, зокрема таких, як дискусія, рольова гра, імпровізація та дебати. У процесі дослідження виявлено, що комунікативні види діяльності сприяють ефективному формуванню навичок говоріння. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-04-10
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/247
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 2(10) (2015); 170-181
2312-5829 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/247/220
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|