Запис Детальніше

Quantitative determination of completeness of mastering scientific concepts in learning geography

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Quantitative determination of completeness of mastering scientific concepts in learning geography
Количественное определение усвоения научных понятий в процессе обучения географии
Кількісне визначення повноти засвоєння наукових понять у процесі навчання географії
 
Creator Чудіна, Ольга Леонідівна
 
Subject geographical scientific concept; mastering of concept; plenitude of mastering of concept; coefficient of mastering of maintenance, volume, intercommunications of concept; level of formed of concept
географическое научное понятие; усвоение понятия; полнота усвоения понятия; коэффициент усвоения содержания, объема, взаимосвязей понятия; уровень сформированности понятия
географічне наукове поняття; засвоєння поняття; повнота засвоєння поняття; коефіцієнт засвоєння змісту, об’єму, взаємозв’язків поняття; рівень сформованості поняття
 
Description The article is devoted to the problem of determination of completeness of mastering scientific concepts during student geographers are acquiring them. An author specified the basic coefficients of plenitude of mastering of separate logical component concepts, on the basis of complex estimation of them the levels of formed geographical concepts are developed according the Bologna-process requirements.
Статья посвящена исследованию проблемы определения полноты усвоения научных понятий в процессе их овладения студентами-географами. Автором уточнены основные коэффициенты полноты усвоения отдельных логических составных понятий и на основе комплексной оценки последних разработаны уровни сформированности географических понятий по требованиям Болонского процесса.
Стаття присвячена дослідженню проблеми визначення повноти засвоєння наукових понять у процесі їх оволодіння студентами-географами. Автором уточнені основні коефіцієнти повноти засвоєння окремих логічних складових понять та на основі комплексної оцінки останніх розроблені рівні сформованості географічних понять за вимогами Болонського процесу.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2014-01-13
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/47
 
Source Освітологічний дискурс; № 1 (3) (2011); 35-45
Educological discourse; № 1 (3) (2011); 35-45
Освитологичный дискурс; № 1 (3) (2011); 35-45
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/47/68
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0