Запис Детальніше

Tutoring – Institualization of New Profession in Russian School

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Tutoring – Institualization of New Profession in Russian School
Тьюторство – интитуализация новой профессии в российской школе
Тьюторство – інституалізація нової професії в російській школі
 
Creator Ковалева, Татьяна
 
Subject


 
Description The article describes the principle of openness as a qualitative characteristic of modern Russian education, historical facts about the phenomenon tutoring are presented. Author pays much attention to open educational technologies and tutor practices, explains the legal aspects of the registration of the tutor activity at the school.
В статье описано принцип открытости как качественной характеристики современного российского образования, наведено исторические факты о феномене тьторства. Автор уделяет внимание открытым образовательным технологиям и тьюторским практикам, объясняет аспекты нормативно-правового оформления тьюторськой деятельности в школе.
У статті описано принцип відкритості як якісної характеристики сучасної російської освіти, наведено історичні факти щодо феномену тьюторства. Значну увагу автор приділяє відкритим освітнім технологіям та тьюторським практикам, пояснює аспекти нормативно-правового оформлення тьюторської діяльності в школі.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2014-01-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/42
 
Source Освітологічний дискурс; № 2 (4) (2011); 145-161
2312-5829
 
Language rus
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/42/63
 
Rights ##submission.copyrightStatement##