Tutoring – Institualization of New Profession in Russian School
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Tutoring – Institualization of New Profession in Russian School
Тьюторство – интитуализация новой профессии в российской школе Тьюторство – інституалізація нової професії в російській школі |
|
Creator |
Ковалева, Татьяна
|
|
Subject |
—
— — |
|
Description |
The article describes the principle of openness as a qualitative characteristic of modern Russian education, historical facts about the phenomenon tutoring are presented. Author pays much attention to open educational technologies and tutor practices, explains the legal aspects of the registration of the tutor activity at the school.
В статье описано принцип открытости как качественной характеристики современного российского образования, наведено исторические факты о феномене тьторства. Автор уделяет внимание открытым образовательным технологиям и тьюторским практикам, объясняет аспекты нормативно-правового оформления тьюторськой деятельности в школе. У статті описано принцип відкритості як якісної характеристики сучасної російської освіти, наведено історичні факти щодо феномену тьюторства. Значну увагу автор приділяє відкритим освітнім технологіям та тьюторським практикам, пояснює аспекти нормативно-правового оформлення тьюторської діяльності в школі. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-01-12
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/42
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 2 (4) (2011); 145-161
2312-5829 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/42/63
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|