TEXT CENTRIC APPROACH TO THE DEVELOPMENT OF SPEECH, EXPRESSION OF THE FUTURE TUTORS OF PRESCHOOL EDUCATION THEORY AND METHODS OF TEACHING
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
TEXT CENTRIC APPROACH TO THE DEVELOPMENT OF SPEECH, EXPRESSION OF THE FUTURE TUTORS OF PRESCHOOL EDUCATION THEORY AND METHODS OF TEACHING
ТЕКСТОЦЕНТРИЧЕСКИЙ ПОДХОД К РАЗВИТИЮ ВЫРАЗИТЕЛЬНОСТИ РЕЧИ БУДУЩИХ ВОСПИТАТЕЛЕЙ ДОШКОЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ: ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ТЕКСТОЦЕНТРИЧНИЙ ПІДХІД ДО УВИРАЗНЕННЯ МОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ: ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА НАВЧАННЯ |
|
Creator |
Rudenko, Yulia А.; ДЗ "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського"
|
|
Subject |
text; CSPOT (culturally significant professionally oriented texts); the cultural significance of professional discourse; development expressive speech of future nursery-teachers’; professional speech activity of future nursery-teachers’
текст; культурно значимый профессионально ориентированный текст (КЗПОТ); культурно значимый профессиональный дискурс; развитие выразительности речи будущих воспитателей; профессионально-речевая деятельность будущих воспитателей; текстоцентрический подход текст; культурно-значеннєвий професійно орієнтований текст; культурно- значеннєвий фаховий дискурс; увиразнення мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів; професійно-мовленнєва діяльність майбутніх вихователів; текстоцентричний підхід |
|
Description |
The article is devoted to methodological rationale of the use of text centric approach in the development of speech, expression of future nursery-teachers’. The author reveals the importance of the key concepts of text centric approach: the cultural importance of professionally oriented texts (KSPOT), the cultural significance of a professional discourse.
Статья посвящена методологическому обоснованию целесообразности использования текстоцентрического подхода в развитии выразительности речи будущих воспитателей дошкольных учебных заведений. Автором раскрывается значение ключевых понятий текстоцентрического подхода: культурно значимый профессионально ориентированный текст (КЗПОТ), культурно значимый профессиональный дискурс. Статтю присвячено методологічному обґрунтуванню доцільності звернення до текстоцентричного підходу в увиразненні мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Автором розкривається сутність ключових понять текстоцентричного підходу: текст, культурно значеннєвий професійно-орієнтований текст (КЗПОТ), культурно-значеннєвий фаховий дискурс. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-10-13
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/311
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 4(12) (2015); 181-194
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/311/269
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/311/118 |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|