Запис Детальніше

Quality of Secondary Education Eased on a Competence Approach: Issues and Challenges

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Quality of Secondary Education Eased on a Competence Approach: Issues and Challenges
Качественное среднее образование, основанное на компетентностном подходе: вопросы и трудности
Якісна середня освіта, заснована на компетентісному підході: питання та труднощі
 
Creator Royle, David
 
Subject


 
Description There has been active discussion of the so-called 21st-century competencies students need for a number of years. The process has been supported by the increasing significance given to PISA results and their comparative value for education systems wishing to improve or maintain their effectiveness. However, it’s less clear that school systems have embraced the implications of achieving the target competencies by, for example, making the necessary changes to teacher training programmes.
Так называемые компетенции студентов 21 века активно обсуждаются уже в течение нескольких лет. Этому способствует повышенный интерес к результатам PISA и их сравнительная ценность для образовательных систем, целью которых есть повышение своей эффекивности. Однако менее понятным является то, что школьные системы должны принимать во внимание и такой способ достижения таких целевых компетентностей, как, например, внесение необходимых изменений в программы профессиональной подготовки учителей.
Так звані компетенції студентів 21 століття активно обговорюються вже протягом декількох років. Цьому сприяє зростаюча цікавість до результатів PISA та їхня порівняльна цінність для освітніх систем, що мають на меті покращення та підвищення своєї ефективності. Однак менш зрозумілим є те, що шкільні системи мають охоплювати й такий спосіб досягнення поставлених за мету компетенцій, як, наприклад, внесення необхідних змін до програм професійної підготовки вчителів.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2014-01-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/37
 
Source Освітологічний дискурс; № 2 (4) (2011); 62-91
2312-5829
 
Language eng
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/37/58
 
Rights ##submission.copyrightStatement##