To the Problem of the Establishment of Education Science in Ukraine
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
To the Problem of the Establishment of Education Science in Ukraine
К проблеме становления образованиеведения в Украине До проблеми становлення освітології в Україні |
|
Creator |
Кузьменко, Ольга Миколаївна
|
|
Subject |
educational sciences; education for sustainable development; united education space; knowledge-based economy; non-classical paradigm of the education
образованиеведение; образование для устойчивого развития; интеллектуальная экономика; единое образовательное пространство; неклассическая парадигма образования освітологія; освіта для сталого розвитку; інтелектуальна економіка; єдиний освітній простір; некласична парадигма освіти |
|
Description |
The article is devoted to the analysis of the factors of the establishment of a new integrated approach to education – educational sciences – in the context of the modern civilizational development’s tendencies of the society.
Статья посвящена анализу факторов становления нового интегрированного подхода к образованию – образованиеведения, в контексте тенденций современного цивилизационного развития общества. Стаття присвячена аналізу чинників становлення нового інтегрованого підходу до освіти – освітології, в контексті тенденцій сучасного цивілізаційного розвитку суспільства. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-01-13
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/53
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 1 (3) (2011); 112-120
Educological discourse; № 1 (3) (2011); 112-120 Освитологичный дискурс; № 1 (3) (2011); 112-120 2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/53/74
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
|