THE FORMATION OF EXPERIENCE PERFORMING ACTIVITY OF TEACHERS OF MUSIC ART
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
THE FORMATION OF EXPERIENCE PERFORMING ACTIVITY OF TEACHERS OF MUSIC ART
ФОРМИРОВАНИЕ ОПЫТА ИСПОЛНИТЕЛЬСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ УЧИТЕЛЕЙ МУЗЫКАЛЬНОГО ИСКУССТВА ФОРМУВАННЯ ДОСВІДУ ВИКОНАВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА |
|
Creator |
Labintseva, Larysa P.; Київський університет імені Бориса Грінченка
Liashenko, Olga D.; Київський університет імені Бориса Грінченка |
|
Subject |
performing activity; experience performing activities; future teacher of music
исполнительская деятельность; опыт исполнительской деятельности, будущий учитель музыкального искусства виконавська діяльність; досвід виконавської діяльності, майбутній учитель музичного мистецтва. |
|
Description |
The article considers the peculiarities of the formation of experience performing activity of future teachers of musical art; lit methods and techniques of pedagogical influence on students (independent analytical work; intensive development of musical thinking; assessment of concert performances); purpose disclosed, especially the organization performing activities; presents creative tasks that contribute to the formation of experience performing students. The prospect of further research seems theoretical and experimental study of the formation technology of experience, performing activities of future teachers of musical art on the basis of competence approach.
В статье рассматриваются особенности формирования опыта исполнительской деятельности будущих учителей музыкального искусства; освещены методы и приемы педагогического воздействия на студентов (самостоятельную аналитическую деятельность; интенсивное развитие музыкального мышления; оценку концертных выступлений); раскрыты цель, особенности организации исполнительской деятельности; представлены творческие задания, которые способствуют формированию опыта исполнительства у студентов. Перспективой дальнейшего исследования видится теоретическая разработка и практическое внедрение технологии формирования опыта исполнительской деятельности будущих учителей музыкального искусства на основе компетентностного подхода. У статті розглядаються особливості формування досвіду виконавської діяльності майбутніх учителів музичного мистецтва; висвітлено методи та прийоми педагогічного впливу на студентів (самостійну аналітичну діяльність; інтенсивний розвиток музичного мислення; оцінку концертних виступів); розкрито мету, особливості організації виконавської діяльності; представлено творчі завдання, які сприяють формуванню досвіду виконавства у студентів. Перспективою подальшого дослідження вбачається теоретична розробка і практичне опрацювання технології формування досвіду виконавської діяльності майбутніх учителів музичного мистецтва на основі компетентнісного підходу. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-06-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/255
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 3(11) (2015); 175-185
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/255/257
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|