Запис Детальніше

ПОНЯТТЯ «УКЛАД ЖИТТЯ» ЯК ПЕДАГОГІЧНИЙ ФЕНОМЕН

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ПОНЯТТЯ «УКЛАД ЖИТТЯ» ЯК ПЕДАГОГІЧНИЙ ФЕНОМЕН
ПОНЯТИЕ «УКЛАД ЖИЗНИ» КАК ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ФЕНОМЕН
THE TERM OF "LIFESTYLE" AS THE PEDAGOGICAL PHENOMENON
 
Creator Kolesnik, Irina A.
 
Subject уклад життя; виховний простір; виховна система; умови формування укладу життя; спосіб життя; унікальність
уклад жизни; воспитательное пространство; воспитательная система; условия формирования уклада жизни; образ жизни; уникальность
lifestyle; educational space; educational system; conditions of formation of lifestyle; lifestyle; uniqueness
 
Description У статті проаналізовано підходи до визначення поняття «уклад життя» та здійснено його співвідношення з такими категоріями, як «шкільний клімат», «виховний простір», «спосіб життя». Теоретично обґрунтовано поняття «уклад життя» як стала форма повсякденної життєдіяльності освітнього закладу. Обґрунтовано складові «укладу життя»: ціннісний, суб’єктно-опосередкований, структурно-процесуальний. Виявлено, що ефективними умовами формування укладу життя виступають традиції шкільного життя та організаційна структура навчального закладу. Уклад життя розглядається як багатогранне життєве явище і як педагогічна категорія. На основі контекстного аналізу визначено суттєві ознаки укладу життя. У статті проаналізовано сучасні дослідження, що дозволило виокремити елементи укладу життя, які необхідно формувати та зберігати у сучасному освітньому закладі. У статті представлено шляхи формування елементів укладу життя та впровадження їх у сучасне життя, а також визначено причини, що заважають його ефективному створенню.
В статье проанализированы подходы к определению понятия «уклад жизни» и осуществлено его соотношение с такими категориями, как «школьный климат», «воспитательное пространство», «образ жизни». Теоретически обосновано понятие «уклад жизни» как постоянная форма повседневной жизнедеятельности образовательного учреждения. Обосновано составляющие «уклада жизни»: ценностный, субъектно-косвенный, структурно-процесуальный. Определено, что эффективными условиями формирования уклада жизни выступают традиции школьной жизни и организационная структура учебного заведения. Уклад жизни рассматривается как многогранное жизненное явление и как педагогическая категория. На основе контекстного анализа определены существенные признаки уклада жизни. В статье проанализированы современные исследования, что позволило выделить элементы уклада жизни, которые необходимо формировать и сохранить в современном обществе. В статье представлены пути формирования элементов уклада жизни и внедрение их в современную жизнь, а также определены причины, которые негативно влияют на его эффективное создание.
The approaches to the definition of "lifestyle" and performed his relationship with such categories as "school climate", "educational space", "lifestyle". Theoretically substantiated the concept of "lifestyle" as a permanent form of everyday life of the educational institution. Justified constituents 'way of life': value, subject-indirect, structural protsesualny. Determined that the conditions of formation of effective ways of life are the traditions of school life and the organizational structure of the institution. The way of life is viewed as a multifaceted phenomenon of life and as a pedagogical category. Based on context analysis identified the essential features lifestyle. The paper analyzes the current research that has allowed to allocate lifestyle elements that need to generate and store in a modern society. The paper presents the way of forming elements lifestyle and introducing them into modern life, and also identified factors that negatively affect its effective establishment.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2014-11-20
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/160
 
Source Освітологічний дискурс; № 4 (8) (2014); 172-178
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/160/168
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/160/57
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/160/58
 
Rights ##submission.copyrightStatement##