THE USAGE OF MULTI-LEVEL PRACTICAL TRAININGS TO FORM CULTURE OF SAFE LIFE AND ACTIVITY OF STUDENTS
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
THE USAGE OF MULTI-LEVEL PRACTICAL TRAININGS TO FORM CULTURE OF SAFE LIFE AND ACTIVITY OF STUDENTS
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МНОГОУРОВНЕВЫХ ПРАКТИЧЕСКИХ ТРЕНИНГОВ ДЛЯ ФОРМИРОВАНИЯ КУЛЬТУРЫ БЕЗОПАСНОЙ ЖИЗНЕДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ ВИКОРИСТАННЯ БАГАТОРІВНЕВИХ ПРАКТИЧНИХ ТРЕНІНГІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ БЕЗПЕЧНОЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ |
|
Creator |
Gvozdii, Svitlana P.; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова |
|
Subject |
culture of safe life and activity; multi-level practical training; regulatory discipline on safety
культура безопасной жизнедеятельности; многоуровневый практический тренинг; нормативные дисциплины по безопасности культура безпечної життєдіяльності; багаторівневий практичний тренінг; нормативні дисципліни з безпеки |
|
Description |
Relevance of the work caused by the situation in the east of Ukraine and the need for fast and high-quality training on safety. The author's technique is suggested of multi-level practical training, which is defined as connected with the life of intensive training with practical working of certain abilities and skills of teachers and students in school and beyond. It’s given an example of the usage of multi-level practical training to form a culture of safe life and activity of students. The author gives a definition of «culture of safe life and activity». It is proved the effectiveness of the proposed methodological approach in teaching safety issues and its further usage in higher educational institutions of Ukraine.
Актуальность работы вызвана ситуацией на востоке Украины и необходимостью быстрого и качественного обучения вопросам безопасности жизнедеятельности. Предложена авторская методика многоуровневого практического тренинга, который определяется как связанное с жизнью интенсивное обучение с практической отработкой определенных умений и навыков преподавателями и студентами в учебном заведении и за его пределами. Приводится пример использования многоуровневых практических тренингов для формирования культуры безопасной жизнедеятельности студентов. Автор дает определение понятия «культура безопасности жизнедеятельности». Доказывается эффективность предложенного методического подхода в преподавании вопросам безопасности и его дальнейшее использование в высших учебных заведениях Украины. Актуальність роботи викликана ситуацією на сході України і необхідністю швидкого та якісного навчання питанням безпеки життєдіяльності. Запропоновано авторську методику багаторівневого практичного тренінгу, який визначається як пов’язане із життям інтенсивне навчання із практичним відпрацюванням певних умінь та навичок викладачами та студентами у навчальному закладі та за його межами. Наводиться досвід використання багаторівневих практичних тренінгів для формування культури безпечної життєдіяльності студентів. Автор дає визначення поняття «культура безпечної життєдіяльності». Доводиться ефективність запропонованого методичного підходу у викладанні питань безпеки та його подальше використання у вищих навчальних закладах України. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-02-19
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/215
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 1 (9) (2015); 36-48
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/215/184
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/215/78 |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|