MANAGEMENT OF MATHEMATICAL TRAINING OF FUTURE ECONOMISTS IN THE SYSTEM MOODLE
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
MANAGEMENT OF MATHEMATICAL TRAINING OF FUTURE ECONOMISTS IN THE SYSTEM MOODLE
УПРАВЛЕНИЕ МАТЕМАТИЧЕСКОЙ ПОДГОТОВКОЙ БУДУЩИХ ЭКОНОМИСТОВ В СИСТЕМЕ MOODLE УПРАВЛІННЯ МАТЕМАТИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ У СИСТЕМІ MOODLE |
|
Creator |
Ivashchuk, Olena V.; Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
|
|
Subject |
learning management system Moodle; distance learning course; forum; chat; glossary; tests; individual tasks; independent work
система управления обучением Moodle; дистанционный курс; форум; чат; глоссарий; тесты; индивидуальные задания; самостоятельная работа система керування навчанням Moodle; дистанційний курс; форум; чат; глосарій; тести; індивідуальні завдання; самостійна робота |
|
Description |
In article the question of increase of efficiency of teaching mathematics to students of economic specialties by attraction to educational process of the learning management system Moodle is investigated. The article contains an example of a distance course, the structure of which provides high-quality assimilation of a training material, the organization of communication and the management of activity of participants of a course, flexibility, availability and interactivity of training, a variety of forms of check and an assessment of knowledge, training in cooperation. The Moodle functions in the course of training are defined. The possibility of a combination of traditional methods of training with remote methods is investigated.
В статье исследуется вопрос повышения эффективности преподавания математики студентам экономических специальностей путем привлечения к учебному процессу системы управления обучением Moodle. Рассмотрен пример дистанционного курса, структура которого обеспечивает качественное усвоение учебного материала, организацию общения и управления деятельностью участников курса, гибкость, доступность и интерактивность обучения, разнообразие форм проверки и оценки знаний, обучения в сотрудничестве. Определены функции Moodle в процессе обучения. Выяснено возможности сочетания традиционных методов обучения с дистанционными. В статті досліджується питання підвищення ефективності викладання математики студентам економічних спеціальностей шляхом залучення до навчального процесу системи керування навчанням Moodle. Розглянуто приклад дистанційного курсу, структура якого забезпечує якісне засвоєння навчального матеріалу, організацію спілкування та управління діяльністю учасників курсу, гнучкість, доступність та інтерактивність навчання, урізноманітнення форм перевірки та оцінювання знань, навчання у співпраці. Визначено функції Moodle в процесі навчання. З’ясовано можливості поєднання традиційних методів навчання з дистанційними. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-04-10
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/254
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 2(10) (2015); 132-140
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/254/216
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/254/91 http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/254/93 |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|