PEDAGOGICAL INNOVATION IN DEVELOPMENT OF NEW DIRECTION OF EDUCATION
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
PEDAGOGICAL INNOVATION IN DEVELOPMENT OF NEW DIRECTION OF EDUCATION
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ИННОВАТИКА В РАЗВИТИИ НОВЫХ НАПРАВЛЕНИЙ ОБРАЗОВАНИЯ ПЕДАГОГІЧНА ІННОВАТИКА У РОЗВИТКУ НОВИХ НАПРЯМІВ ОСВІТИ |
|
Creator |
Kozak, Liudmyla V.; Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Subject |
pedagogical innovation; osvitology; the effects of educational innovation; innovation process; innovative education; the ability to innovate
педагогическая инноватика; освитология; педагогическая инновация; влияния педагогической инновации; инновационный процесс; инновационное образование; способность к инновациям педагогічна інноватика; освітологія; педагогічна інновація; впливи педагогічної інновації; інноваційний процес; інноваційна освіта; здатність до інновацій |
|
Description |
This paper presents a theoretical and methodological analysis of the general principles of educational innovation; the importance of educational innovation in the development of a new direction of education–osvitology; defined object and purpose of educational innovation; stages of innovative educational process; demonstrated a positive impact on the formation of pedagogical innovation ability of teachers to innovative profession.
В статье представлен теоретико-методологический анализ общих принципов педагогической инноватики; раскрыто значение педагогической инноватики в развитии нового научного направления образования - освитологии; определено объект и предмет педагогической инноватики; охарактеризованы этапы инновационного образовательного процесса; доказано позитивное влияние педагогической инноватики на формирование способности педагогов к инновационной профессиональной деятельности. У статті представлено теоретико-методологічний аналіз педагогічної інноватики; розкрито значення педагогічної інноватики у розвитку нового наукового напряму освіти – освітології; визначено об’єкт і предмет педагогічної інноватики; охарактеризовано етапи інноваційного освітнього процесу; доведено позитивний вплив педагогічної інноватики на формування здатності освітян до інноваційної професійної діяльності. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-06-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/124
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 2 (6) (2014); 74-85
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/124/126
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|