THE FORMATION AND DEVELOPMENT OF TECHNICAL CREATIVITY OF STUDENTS OF SECONDARY SCHOOLS (AN EXAMPLE OF CHEMISTRY)
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
THE FORMATION AND DEVELOPMENT OF TECHNICAL CREATIVITY OF STUDENTS OF SECONDARY SCHOOLS (AN EXAMPLE OF CHEMISTRY)
ФОРМИРОВАНИЕ И РАЗВИТИЕ ТЕХНИЧЕСКОГО ТВОРЧЕСТВА УЧАЩИХСЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ (НА ПРИМЕРЕ ХИМИИ) ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ (НА ПРИКЛАДІ ХІМІЇ) |
|
Creator |
Grabovyy, Andrii K.; Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
|
|
Subject |
creativity; technical creativity; technical creativity on chemistry; general education; methods of forming technical creativity; stages of formation of technical creativity; teaching condins for the formation of technical creativity
творчество; техническое творчество; техническое творчество по химии; общеобразовательные учебные заведения; методика формирования технического творчества; этапы формирования технического творчества; дидактические условия формирования технического творчест творчість; технічна творчість; технічна творчість з хімії; загальноосвітні навчальні заклади; методика формування технічної творчості; етапи формування технічної творчості; дидактичні умови формування технічної творчості |
|
Description |
The study examined the theoretical and methodological bases of formation and development of technical creativity of chemistry students of secondary schools. Methods of forming technical creativity of students in chemistry is based on the principle of unity of time limit and extracurricular acties of technical students. Pointed out in stoges in the formation of technical creativity: the initial formation of technical skills, improvement and their application. Didactic conditions effective formation of technical creativity are: creating a high level of motivation and reflection; dominance productive methods of teaching chemistry; organization of active cooperation between teachers and students in the classroom and extracurriculal classes.
В исследовании рассматриваются теоретико-методические основы формирования и развития технического творчества по химии учащихся общеобразовательных учебных заведений. Методика формирования и развития технического творчества по химии базируется на принципе единства урочной и внеурочной технической деятельности школьников. Выделены этапы формирования технического творчества: первичное формирование технических умений и навыков, их усовершенствования и применение. Дидактическими условиями эффективного формирования технического творчества являются: создание высокого уровня мотивации и рефлексии учащихся; доминирование продуктивных методов обучения химии; организация активного сотрудничества учителя и учащихся на уроках и внеурочных занятиях. У дослідженні розглядаються теоретико-методичні засади формування та розвитку технічної творчості з хімії учнів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту). Методика формування технічної творчості учнів з хімії базується на принципі єдності урочної та позаурочної технічної діяльності учнів. Виокремлено етапи формування технічної творчості: первинне формування технічних умінь і навичок, вдосконалення та їх застосування. Дидактичними умовами ефективного формування технічної творчості є: створення високого рівня мотивації та рефлексії учнів; домінування продуктивних методів навчання хімії; організація активної співпраці вчителя та учнів на уроках та позаурочних заняттях. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-11-20
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/163
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 4 (8) (2014); 100-111
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/163/162
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|