FEATURES OF ORGANIZATION OF EDUCATIONAL PROCESS WHILE TRAINING THE SPECIALISTS OF ECONOMICAL SPECIALTIES
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
FEATURES OF ORGANIZATION OF EDUCATIONAL PROCESS WHILE TRAINING THE SPECIALISTS OF ECONOMICAL SPECIALTIES
ОСОБЕННОСТИ ОРГАНИЗАЦИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА ПРИ ПОДГОТОВКЕ СПЕЦИАЛИСТОВ ЭКОНОМИЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ |
|
Creator |
Trotsenko, Ryslana V.
|
|
Subject |
educational process; educational establishment; students; pedagogical skill; the level of specialists’ training
образовательный процесс; учебное заведение; студенты; педагогическое мастерство; уровень подготовки специалистов освітній процес; навчальний заклад; студенти; педагогічна майстерність; рівень підготовки фахівців |
|
Description |
The article deals with the features of organization of educational process while preparing of future specialists to their professional activity; the set of methodical and research works, the structure and content of which are formed in the result of functioning and developing of HEE, that show a wide range of teaching stuff’s and researchers’ activity; the essence of the mission of educational establishment is disclosed; the functional units, that include components of educational process are presented, there is defined, that the final goal of professional education is to prepare high-qualified specialists; the comparative characteristic of levels of the educational process of the professional training of specialists is presented.
В статье рассмотрены особенности организации образовательного процесса при подготовке будущих специалистов к профессиональной деятельности, состав фонда методических и научно-исследовательских работ, структура и содержание которого сформированы в результате функционирования и развития вуза, отражающих широкий диапазон деятельности профессорско-преподавательского состава и научных сотрудников; раскрыта сущность миссии образовательного учреждения; представлены функциональные блоки, включающие компоненты образовательного процесса; определено, что конечной целью профессионального образования является подготовка высококвалифицированных специалистов; представлена сравнительная характеристика уровней образовательного процесса профессиональной подготовки специалистов. У статті розглянуто особливості організації освітнього процесу під час підготовки майбутніх фахівців до професійної діяльності;склад фонду методичних і науково-дослідних робіт, структура і зміст якого сформовані в результаті функціонування і розвитку ВНЗ, що відображають широкий діапазон діяльності професорсько-викладацького складу і наукових співробітників; розкрито сутність місії освітнього закладу; представлено функціональні блоки, що включають компоненти освітнього процесу; визначено, що кінцевою метою професійної освіти є підготовка високваліфікованих фахівців; представлена порівняльна характеристика рівнів освітнього процесу професійної підготовки фахівців. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-10-13
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/297
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 4(12) (2015); 240-248
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/297/278
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|