Запис Детальніше

Algorithmic Activity as an Improvement Vector of the Vocational Training of the Future Social and Humanitarian Sciences Teachers

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Algorithmic Activity as an Improvement Vector of the Vocational Training of the Future Social and Humanitarian Sciences Teachers
Алгоритмическая деятельность – вектор улучшения профессиональной подготовки будущих учителей общественно-гуманитарного направления
Алгоритмічна діяльність як вектор покращення професійної підготовки майбутніх учителів суспільно-гуманітарного напряму
 
Creator Сметаніна, Людмила Сергіївна
 
Subject algorithmic activity; vocational training of the future teachers; system algorithmic thinking
алгоритмическая деятельность; профессиональная подготовка будущих учителей; системно-алгоритмическое мышление
алгоритмічна діяльність; професійна підготовка учителів; системно-алгоритмічне мислення
 
Description In this article the features of professional education of future teachers of social studies and humanities are analysed. The necessity of the algorithmic activity organization is proved as a powerful tool for improving their training.
В статье проанализированы особенности профессионального образования будущих учителей общественно-гуманитарного направления и обоснована необходимость организации алгоритмической деятельности, как мощного аппарата повышения эффективности их профессиональной подготовки.
У статті проаналізовані особливості професійної освіти майбутніх учителів суспільно-гуманітарного напряму та обґрунтована необхідність організації алгоритмічної діяльності майбутніх учителів як потужного апарату підвищення ефективності їх професійної підготовки.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2014-01-13
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/51
 
Source Освітологічний дискурс; № 1 (3) (2011); 90-102
Educological discourse; № 1 (3) (2011); 90-102
Освитологичный дискурс; № 1 (3) (2011); 90-102
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/51/72
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0