Запис Детальніше

ДО ПРОБЛЕМИ КАТЕГОРІАЛЬНОЇ ДЕТЕРМІНАЦІЇ ОСВІТОЛОГІЇ

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ДО ПРОБЛЕМИ КАТЕГОРІАЛЬНОЇ ДЕТЕРМІНАЦІЇ ОСВІТОЛОГІЇ
THE PROBLEM OF CATEGORICAL DETERMINATION FOR OSVITOLOGIYA
К ПРОБЛЕМЕ КАТЕГОРИАЛЬНОЙ ДЕТЕРМИНАЦИИ ОСВИТОЛОГИИ
 
Creator Riabenko, Valerii O.; Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Subject освітологія; освіта; система освіти; категоріальний ряд способу виробництва; матеріальне виробництво; духовне виробництво; виробництво форми спілкування; виробництво людини
osvitologiya; education; education system; categorical series mode of production; material production; spiritual production; production of forms of communication; production rights
освитология; образование; система образования; категориальный ряд способа производства; материальное производство; духовное производство; производство общественных отношений; производство человека
 
Description Статтю присвячено аналізові глибинних, гранично загальних (категоріальних) чинників, які зумовили появу та особливості нового наукового напряму дослідження системи освіти – освітології. Висвітлено особливості сучасної епохи, які  зумовлюють перехід до нової пізнавальної парадигми, в якій домінує антропологічна, антропокреативна методологія, що знімає (синтезує) в собі матеріальнотехнологічний, інформаційний і соціокомунікативний підходи. Автор висуває гіпотезу, що в основі формування, системного та міждисциплінарного характеру та подальшої еволюції освітології лежить онтологічний і гносеологічний розвиток категоріального ряду способу суспільного виробництва, вищою та найбільш універсальною формою якого є виробництво людини та найважливіша його складова – система освіти.
This article analyzes the deep, extremely common (categorical) factors that led to the appearance and features of a new scientific field research education system – for Education. The peculiarities of the modern era that cause the transition to a new cognitive paradigm, which dominates anthropological, antropokreatyvna methodology that removes (synthesizes) a materialnotehnolohichnyy, information and sotsiokomunikatyvnyy approaches. The author hypothesizes that the basis of formation, systematic and interdisciplinary character and future evolution for Education is ontological and epistemological development categorical way a number of social production, the highest and most universal form of which is the production of man and its most important component – the education system.
Статья посвящена анализу глубинных, гранично предельных (категориальных) факторов, которые обусловили появление и особенности нового научного направления исследования системы образования – освитологии. Освещены особенности современной эпохи, которые обусловливают переход к новой познавательной парадигме, в которой доминирует антропологическая, антропокреативная методология, снимающая (синтезирующая) в себе материальнотехнологичний, информационный и социокоммуникативный подходы. Автор выдвигает гипотезу, что в основе формирования, системного и междисциплинарного характера и дальнейшей эволюции освитологии лежит онтологическое и гносеологическое развитие категориального ряда способа общественного производства, высшей и наиболее универсальной формой которого является производство человека и важнейшая его составляющая – система образования.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2015-10-13
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/324
 
Source Освітологічний дискурс; № 4(12) (2015); 195-206
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/324/259
 
Rights ##submission.copyrightStatement##