ДО ПРОБЛЕМИ КАТЕГОРІАЛЬНОЇ ДЕТЕРМІНАЦІЇ ОСВІТОЛОГІЇ
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ДО ПРОБЛЕМИ КАТЕГОРІАЛЬНОЇ ДЕТЕРМІНАЦІЇ ОСВІТОЛОГІЇ
THE PROBLEM OF CATEGORICAL DETERMINATION FOR OSVITOLOGIYA К ПРОБЛЕМЕ КАТЕГОРИАЛЬНОЙ ДЕТЕРМИНАЦИИ ОСВИТОЛОГИИ |
|
Creator |
Riabenko, Valerii O.; Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Subject |
освітологія; освіта; система освіти; категоріальний ряд способу виробництва; матеріальне виробництво; духовне виробництво; виробництво форми спілкування; виробництво людини
osvitologiya; education; education system; categorical series mode of production; material production; spiritual production; production of forms of communication; production rights освитология; образование; система образования; категориальный ряд способа производства; материальное производство; духовное производство; производство общественных отношений; производство человека |
|
Description |
Статтю присвячено аналізові глибинних, гранично загальних (категоріальних) чинників, які зумовили появу та особливості нового наукового напряму дослідження системи освіти – освітології. Висвітлено особливості сучасної епохи, які зумовлюють перехід до нової пізнавальної парадигми, в якій домінує антропологічна, антропокреативна методологія, що знімає (синтезує) в собі матеріальнотехнологічний, інформаційний і соціокомунікативний підходи. Автор висуває гіпотезу, що в основі формування, системного та міждисциплінарного характеру та подальшої еволюції освітології лежить онтологічний і гносеологічний розвиток категоріального ряду способу суспільного виробництва, вищою та найбільш універсальною формою якого є виробництво людини та найважливіша його складова – система освіти.
This article analyzes the deep, extremely common (categorical) factors that led to the appearance and features of a new scientific field research education system – for Education. The peculiarities of the modern era that cause the transition to a new cognitive paradigm, which dominates anthropological, antropokreatyvna methodology that removes (synthesizes) a materialnotehnolohichnyy, information and sotsiokomunikatyvnyy approaches. The author hypothesizes that the basis of formation, systematic and interdisciplinary character and future evolution for Education is ontological and epistemological development categorical way a number of social production, the highest and most universal form of which is the production of man and its most important component – the education system. Статья посвящена анализу глубинных, гранично предельных (категориальных) факторов, которые обусловили появление и особенности нового научного направления исследования системы образования – освитологии. Освещены особенности современной эпохи, которые обусловливают переход к новой познавательной парадигме, в которой доминирует антропологическая, антропокреативная методология, снимающая (синтезирующая) в себе материальнотехнологичний, информационный и социокоммуникативный подходы. Автор выдвигает гипотезу, что в основе формирования, системного и междисциплинарного характера и дальнейшей эволюции освитологии лежит онтологическое и гносеологическое развитие категориального ряда способа общественного производства, высшей и наиболее универсальной формой которого является производство человека и важнейшая его составляющая – система образования. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-10-13
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/324
|
|
Source |
Освітологічний дискурс; № 4(12) (2015); 195-206
2312-5829 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/324/259
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
— |
|