САМОІДЕНТИФІКАЦІЯ ЧЕРЕЗ ІНШОГО: ЗБІРКА «ОСОТЕ!» МИРОСЛАВА ЛАЮКА ЯК ЕКОЛОГІЧНА МІСТЕРІЯ
Синопсис: текст, контекст, медіа
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
САМОІДЕНТИФІКАЦІЯ ЧЕРЕЗ ІНШОГО: ЗБІРКА «ОСОТЕ!» МИРОСЛАВА ЛАЮКА ЯК ЕКОЛОГІЧНА МІСТЕРІЯ
SELF-IDENTIFICATION THROUGH THE ANOTHER: MYROSLAV LAIUK’S COLLECTION “OSOTE!” AS AN ECOLOGICAL MYSTERY САМОИДЕНТИФИКАЦИЯ ЧЕРЕЗ ИНОГО: СБОРНИК «ОСОТЕ!» МИРОСЛАВА ЛАЮКА КАК ЭКОЛОГИЧЕСКАЯ МИСТЕРИЯ |
|
Creator |
Borysiuk, Iryna
|
|
Description |
У статті зосереджено увагу на поетиці збірки «Осоте!» Мирослава Лаюка. Опозиція природного / культурного осмислюється як підстава для ревізії культурних смислів і відношень, що на них базується культурний консенсус. Доведено, що культурні сюжети М. Лаюк бачить і впізнає в динаміці природних процесів і явищ; точніше, над іншими способами бачення і відображення домінує саме культурна оптика. Мовою культурних сюжетів Лаюк переповідає (а радше втілює) нескінченно повторювану містерію кругообігу життя і смерті. Акцентовано, що прийняття Іншого відбувається як екологічна містерія, що скасовує ієрархічні стосунки влади і підпорядкованості на користь паритетності й діалогу. Відповідно, культурний текст може бути інтерпретований як матриця сприйняття чуттєвої реальності.
The article is focused on the poetic aspect of “Thistles!” story collection by Myroslav Layuk. Natural and cultural oppositions are conceptualized as a basis for the revision of cultural meanings and relationships that are based on cultural consensus. It’s proven that cultural scenes are seen and recognized by M. Layuk in dynamics of natural processes and phenomena; rather, cultural optics dominate in other ways of seeing and reflecting. Using the language of cultural plots Layuk retells (but rather embodies) the mystery of the never-ending cycle of life and death. The perception of The Alternative goes as the course of an ecological mystery, that abolishes the relationship of hierarchical authority and subordination in favor of parity and dialogue. Basically, the cultural text can be interpreted as a matrix of sensory perception of reality. Статья посвящена поэтике сборника «Осоте!» Мирослава Лаюка. Оппозиция природного / культурного осмысливается как основание для ревизии культурных смыслов и отношений, на коих базировался культурный консенсус. Согласно этому, культурный текст может быть интерпретирован как матрица восприятия чувственной реальности. |
|
Publisher |
Borys Grinchenko Kyiv University
|
|
Date |
2015-11-15
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/153
10.28925/2311-259x.2018.(1).1.4750 |
|
Source |
Synopsis: Text, Context, Media; Nr 3(11) (2015)
Синопсис: текст, контекст, медіа; № 3(11) (2015) Синопсис: текст, контекст, медиа; № 3(11) (2015) Synopsis: Text, Context, Media; No 3(11) (2015) 2311-259X 10.28925/2311-259x.2018.(1) |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/153/161
|
|
Rights |
Авторське право (c) 2019 Iryna Borysiuk
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
|