Запис Детальніше

МЕГАМІФОСЦЕНАРІЇ ПОЧАТКУ Й КІНЦЯ В ХУДОЖНІЙ КАРТИНІ СВІТУ МАРІЇ МАТІОС

Синопсис: текст, контекст, медіа

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title МЕГАМІФОСЦЕНАРІЇ ПОЧАТКУ Й КІНЦЯ В ХУДОЖНІЙ КАРТИНІ СВІТУ МАРІЇ МАТІОС
THE MEGA MYTH-SCRIPTS OF THE BEGINNING AND END IN THE MARIIA MATIOS'S ART WORLD
МЕГАМИФОСЦЕНАРИИ НАЧАЛА И КОНЦА В ХУДОЖЕСТВЕННОЙ КАРТИНЕ МИРА МАРИИ МАТИОС
 
Creator Vyshnytska, Yuliia
 
Description У статті проаналізовано авторську реконструкцію міфологічних сценаріїв початку й кінця у творах сучасної української письменниці Марії Матіос. Поліваріантні міфосценарії є семіотичними моделями, реалізованими через ключові міфологеми (як-от «музика», «вода») й мотиви. Встановлено, що мегаміфосценарій початку у творах письменниці має свої індивідуальноавторські семантичні «дублікати» (віднаходження Раю у мікрокосмі через образи-креатори, сівба, проростання гороху, пошук / «приручення» долі та ін.), мегаміфосценарій кінця реалізований міфосценарієм братовбивства, міфосценарієм віднайденого потойбічного «гадючого вирію», відкриванням минулого – «пандориної скриньки» тощо. Визначено домінантні комплементарні парадигми: етнічна язичницька й християнська, репрезентовані міфологічними сюжетами та міфонімами.
The author analyzes mega myth-script of the beginning and end in the works of contemporary Ukrainian writer Mary Matios. The multivariate mytho-script semiotic model is realized through key myths (such as: “music”, “water”) and motives. It has been established that this individual author's mytho-script has its own individual semantic "duplicates" (finding Paradise in microcosm through images of creators, sowing, germination of peas, search/"taming" fate and others). The myth-script of ending is realized through the myth – fratricide, discovering the underworld “viper place”, returning to the past – “Pandora’s box” etc. The author has defined a complementary dominant paradigms: the ethnic pagan and Christian ones represented with the help of mythological subjects and mythonims.
В статье проанализирована индивидуально-авторская репрезентация мифологических сценариев начала и конца в произведениях современной украинской писательницы Марии Матиос. Поливариативные мифосценарии являются семиотическими моделями, реализованными посредством мифологем (таких как «музыка», «вода» и др.) и мотивов. Определены доминантные комплементарные парадигмы: языческая и христианская, представленные мифологическими сюжетами и мифонимами.
 
Publisher Borys Grinchenko Kyiv University
 
Date 2015-11-15
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/166
10.28925/2311-259x.2015.3112
 
Source Synopsis: Text, Context, Media; Nr 3(11) (2015)
Синопсис: текст, контекст, медіа; № 3(11) (2015)
Синопсис: текст, контекст, медиа; № 3(11) (2015)
Synopsis: Text, Context, Media; No 3(11) (2015)
2311-259X
10.28925/2311-259x.2018.(1)
 
Language ukr
 
Relation http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/166/157
 
Rights Авторське право (c) 2019 Yuliia Vyshnytska
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0