МЕГАМІФОСЦЕНАРІЇ ПОЧАТКУ Й КІНЦЯ В ХУДОЖНІЙ КАРТИНІ СВІТУ МАРІЇ МАТІОС
Синопсис: текст, контекст, медіа
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
МЕГАМІФОСЦЕНАРІЇ ПОЧАТКУ Й КІНЦЯ В ХУДОЖНІЙ КАРТИНІ СВІТУ МАРІЇ МАТІОС
THE MEGA MYTH-SCRIPTS OF THE BEGINNING AND END IN THE MARIIA MATIOS'S ART WORLD МЕГАМИФОСЦЕНАРИИ НАЧАЛА И КОНЦА В ХУДОЖЕСТВЕННОЙ КАРТИНЕ МИРА МАРИИ МАТИОС |
|
Creator |
Vyshnytska, Yuliia
|
|
Description |
У статті проаналізовано авторську реконструкцію міфологічних сценаріїв початку й кінця у творах сучасної української письменниці Марії Матіос. Поліваріантні міфосценарії є семіотичними моделями, реалізованими через ключові міфологеми (як-от «музика», «вода») й мотиви. Встановлено, що мегаміфосценарій початку у творах письменниці має свої індивідуальноавторські семантичні «дублікати» (віднаходження Раю у мікрокосмі через образи-креатори, сівба, проростання гороху, пошук / «приручення» долі та ін.), мегаміфосценарій кінця реалізований міфосценарієм братовбивства, міфосценарієм віднайденого потойбічного «гадючого вирію», відкриванням минулого – «пандориної скриньки» тощо. Визначено домінантні комплементарні парадигми: етнічна язичницька й християнська, репрезентовані міфологічними сюжетами та міфонімами.
The author analyzes mega myth-script of the beginning and end in the works of contemporary Ukrainian writer Mary Matios. The multivariate mytho-script semiotic model is realized through key myths (such as: “music”, “water”) and motives. It has been established that this individual author's mytho-script has its own individual semantic "duplicates" (finding Paradise in microcosm through images of creators, sowing, germination of peas, search/"taming" fate and others). The myth-script of ending is realized through the myth – fratricide, discovering the underworld “viper place”, returning to the past – “Pandora’s box” etc. The author has defined a complementary dominant paradigms: the ethnic pagan and Christian ones represented with the help of mythological subjects and mythonims. В статье проанализирована индивидуально-авторская репрезентация мифологических сценариев начала и конца в произведениях современной украинской писательницы Марии Матиос. Поливариативные мифосценарии являются семиотическими моделями, реализованными посредством мифологем (таких как «музыка», «вода» и др.) и мотивов. Определены доминантные комплементарные парадигмы: языческая и христианская, представленные мифологическими сюжетами и мифонимами. |
|
Publisher |
Borys Grinchenko Kyiv University
|
|
Date |
2015-11-15
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/166
10.28925/2311-259x.2015.3112 |
|
Source |
Synopsis: Text, Context, Media; Nr 3(11) (2015)
Синопсис: текст, контекст, медіа; № 3(11) (2015) Синопсис: текст, контекст, медиа; № 3(11) (2015) Synopsis: Text, Context, Media; No 3(11) (2015) 2311-259X 10.28925/2311-259x.2018.(1) |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/166/157
|
|
Rights |
Авторське право (c) 2019 Yuliia Vyshnytska
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
|