COMMUNICATIVE STRATEGIES OF THE MODERN LITERARY MAGAZINE: THE INTERMEDIAL ASPECT
Синопсис: текст, контекст, медіа
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
COMMUNICATIVE STRATEGIES OF THE MODERN LITERARY MAGAZINE: THE INTERMEDIAL ASPECT
КОММУНИКАТИВНЫЕ СТРАТЕГИИ СОВРЕМЕННОГО ЛИТЕРАТУРНОГО ЖУРНАЛА: ИНТЕРМЕДИАЛЬНЫЙ АСПЕКТ КОМУНІКАТИВНІ СТРАТЕГІЇ СУЧАСНОГО ЛІТЕРАТУРНОГО ЖУРНАЛУ: ІНТЕРМЕДІАЛЬНИЙ АСПЕКТ |
|
Creator |
Bitkivska, Halyna
|
|
Description |
The subject of the article is the types of communication strategies of contemporary literary magazine (on the examples of the "Kievan Rus" and "SHO" issues). The author reveals the relationship between conceptual provisions of printed matter customized to build different forms of communication with the reader and interpretation of values of contemporary socio-cultural community. The article determines the role of intermedial component in formation of values system, which is represented by contemporary literary magazine including expansion of informativeness, aesthetic and emotional impact of verbal texts due to interactions with other texts, both verbal and visual, development of various forms of communication with the reader.
В статье исследуются типы коммуникативных стратегий современного литературного журнала. Устанавливаются взаимосвязи между концептуальными положениями издания и интерпретацией системы ценностей современного социокультурного общества. Определяется роль интермедиального компонента в формировании системы ценностей, представленных в современном литературном журнале. У статті досліджені типи комунікативних стратегій сучасного літературного журналу (на прикладі видань «Київська Русь» і «ШО»). З’ясовуються взаємозв’язки між концептуальними положеннями видання, налаштованого на розбудову різноманітних форм спілкування з читачем, та інтерпретацією ціннісних орієнтирів сучасної соціокультурної спільноти. Визначається роль інтермедіального компонента у формуванні системи цінностей, яку репрезентує сучасний літературний журнал, зокрема розширення інформативності, естетичного та емоційного впливу вербальних текстів завдяки взаємозв’язкам із іншими текстами, як вербальними, так і візуальними. розбудову різноманітних форм спілкування з читачем. |
|
Publisher |
Borys Grinchenko Kyiv University
|
|
Date |
2015-11-15
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/156
10.28925/2311-259x.2018.1.17 |
|
Source |
Synopsis: Text, Context, Media; Nr 3(11) (2015)
Синопсис: текст, контекст, медіа; № 3(11) (2015) Синопсис: текст, контекст, медиа; № 3(11) (2015) Synopsis: Text, Context, Media; No 3(11) (2015) 2311-259X 10.28925/2311-259x.2018.(1) |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/156/148
|
|
Rights |
Авторське право (c) 2019 Halyna Bitkivska
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
|