Запис Детальніше

ДЖУДІТ Е. БАРЛОУ. ІНТЕРВ’Ю З ДРАМАТУРГОМ ТІНОЮ ХАУ

Синопсис: текст, контекст, медіа

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ДЖУДІТ Е. БАРЛОУ. ІНТЕРВ’Ю З ДРАМАТУРГОМ ТІНОЮ ХАУ
 
Creator Gaidash, Anna V.; Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Subject
 
Description Переклад з англійської та коментарі – Анна Гайдаш Перекладено за виданням: Barlow, Judith E. "An Interview with Tina Howe." Studies in American Drama 4. – 1989. –С.159-175. Інтерв’ю відбулося 9 січня 1989 року в помешканні Тіни Хау на Вест-Сайді Манхеттена. Хау, яка водночас є викладачем драматургії Нью-Йоркського університету, готувалася до репетицій своєї нової п’єси «Наближення до Занзібару». Тематика цього твору позначена впливом одного з попередніх, а саме – «Народження та після народження». П’єса-подорож зображує родину (батьків та двох дітей), яка мандрує країною до міста Таос, штат Нью-Мексико. Незважаючи на жанрову приналежність твору, а це комедія (чого варта сцена галасливої гри, під час якої батьки й діти міняються ролями), авторка досліджує глибокі теми, як і у своїх попередніх роботах. Йдеться про такі характерні для драматургії письменниці екзистенційні питання, як страх перед смертю, самотність, втрата творчих сил тощо.У передмові до збірки п’єс «Занепокоєння на узбережжі: чотири п’єси Тіни Хау» авторка зазначає, що її улюблені коміки, «брати Маркс»,• «не тільки створили свято безумства, а й перетворили його у форму високого мистецтва». До тієї ж мети прагнуть комедії Хау.Про драматурга. Свою кар'єру Тіна Хау розпочала одноактною п’єсою "Час закриття", яку поставили в коледжі Сари Лоуренс 1959 року, напередодні випуску майбутньої письменниці. У наступному творі Хау, «Гніздо» (1969), йдеться про гурманське захоплення їжею, тоді як сімейна комедія «Народження та після народження» (1973) яскраво демонструє звернення до традицій театру абсурду, яким захоплюється авторка.Прем’єра п’єси "Музей" відбулася в «Театрі Акторів» у Лос-Анджелесі у 1976 році, згодом драму було представлено на фестивалі Шекспіра у Нью-Йорку. Безсюжетний текст «Музею» дотепно висміює реакцію відвідувачів на виставку сучасного мистецтва. Трьома роками пізніше виходить комедія "Мистецтво вечері» за підтримки  фестивалю Шекспіра та Кеннеді-Центру. Дія твору відбувається в модному ресторані – на кухні, де готуються страви, та в залі, переповненому барвистою публікою. Обидві роботи демонструють вправність  драматурга у використанні фарсових прийомів (наприклад, гра музичних тарілок у «Мистецтві вечері»). П’єси з убивчою влучність викривають манірністі поціновувачів мистецтва (варто пригадати сцену безглуздого поклоніння порожнім полотнам у «Музеї»). В більшості своїх творів Хау робить акцент на образах митців як справжніх героїв нашої доби. Найяскравішим персонажем комедії "Мистецтво вечері" стає Елізабет Барроу Колт – письменниця з дивовижним творчим талантом та поведінкою шестирічної дитини.Т. Хау здобула визнання глядачів та критиків після прем'єри драми "Портрет родини Черчей" (1983), яка відбулася у нью-йоркському театрі «Секонд Стейдж». Наступного року ця вистава відкрила новий сезон у театрі «Лемз», а потім була екранізована для каналу «Америкен Плейхауз». Продовжуючи розвивати улюблену тему американської драматургії – родинні стосунки, Хау використовує свій анархічний розум, щоб дослідити взаємини молодої художниці та її старіючих батьків. Режисером вистави "Портрет родини Черчей" стала Керол Ротман, з якою Тіну Хау поєднує тривала творча співпраця.Твір перемагав у численних номінаціях, зокрема, за нього авторка отримала премію  Зовнішньої Спілки Критиків*. Позитивні оцінки фахівців здобула також п’єса «Занепокоєння на узбережжі», поставлена за три роки (1986). Щоразу обираючи незвичні місця дії для своїх робіт, Хау розміщує персонажів комедії на сцені, повній піску, плете мереживо любовних історій на тлі неспокійного моря та неба. П’єса «Занепокоєння на узбережжі» додала номінацію «Тоні» до списку відзнак  Хау, який також включає «Обі» за визначну драматургічну роботу, премію Джона Гасснера, ґранти від фонду Рокфеллерів та Національного Фонду Мистецтв. Про автора інтерв’ю: Джудіт Е. Барлоу – американський літературознавець та редактор, професор Державного університету Нью-Йорка в Олбані.* Outer Critics Circle Award – щорічна нагорода за досягнення у театрі США (бродвейські та позабродвейські вистави). Премія "Тоні" (Antoinette Perry Award for Excellence in Theatre) – головна щорічна премія за досягнення у театрі США (бродвейські вистави). Премія «Обі» (Obie – Off-Broadway) надається за видатні позабродвейські та позапозабродвейські вистави.
 
Publisher Synopsis: Text, Context, Media
Синопсис: текст, контекст, медиа
Синопсис: текст, контекст, медіа
 
Contributor
 
Date 2013-12-09
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/65
 
Source Synopsis: Text, Context, Media; № 3-4 (2013)
Синопсис: текст, контекст, медиа; № 3-4 (2013)
Синопсис: текст, контекст, медіа; № 3-4 (2013)
2311-259X
 
Language ukr
 
Relation http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/65/65
 
Rights ##submission.copyrightStatement##