Perspective analysis of preschool specialists training peculiarities in France
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/11985/
http://scaspee.com/6/post/2015/11/perspective-analysis-of-preschool-specialists-training-peculiarities-in-france-melnykni.html |
|
Title |
Perspective analysis of preschool specialists training peculiarities in France
Перспективний аналіз особливостей підготовки фахівців дошкільної освіти Франції Перспективній анализ особенностей подготовки специалистов дошкольного образования во Франции |
|
Creator |
Мельник, Наталія Іванівна
|
|
Subject |
Index Copernicus
Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу) |
|
Description |
The analysis of preschool teachers’ professional training in France in the context of different aspects is presented in the article. Peculiarities of preschool specialists’ professional education are characterised by the author. Characteristics of preschool specialists training and peculiarities of qualification in France allowed to determine main directions of educational policy in the field of preschool teachers training. These include: providing basic education workers in the sector, especially the public sector; ensuring level education according to the Bologna Convention; provide continuing professional development experts involved in educational activities in pre-schools; ensuring the implementation of common European training concept based on competence approach. Some historical events, which influenced on the professional pedagogical education system in France are pointed out, they are: trends in the content transformation into new European conception of teacher education and related reforms in 1989; integration into the European educational space, cooperation with European organizations and joining in education programs of west European countries; realization of generally accepted European concept of "lifelong learning". The perspective of further improvement of preschool teachers’ professional training in France and the positive aspects for adaptation into Ukrainian system of preschool teachers’ education are distinguished: increasing the emphasis on early childhood in pre-service and in-service training; training for inspectors assigned to primary schools should be enhanced with an early childhood module; focus professional development on meeting gaps in initial training—in particular, a focus on the two-year-olds, children with special educational needs and disabilities, outreach to families, and intercultural issues; to examine the possible mismatch between the numbers of students allowed to enter training programmes and the staffing needs of the field; in order for ECEC to be attractive to potential candidates, it must be viewed as a viable profession, with opportunities for salary and career advancement.
Аналіз професійної підготовки дошкільних педагогів у Франції в контексті різних аспектів представлений в даній статті. Особливості професійної освіти фахівців дошкільної характеризуються автором. Характеристики дошкільного підготовки фахівців і особливості кваліфікації у Франції дозволив визначити основні напрямки освітньої політики в області дошкільного навчання вчителів. Вони включають в себе: надання основних працівників освіти в секторі, особливо в державному секторі; забезпечення рівня освіти відповідно до Болонської конвенції; забезпечити безперервного професійного розвитку фахівців, що беруть участь в освітній діяльності у дошкільних; забезпечення реалізації єдиної європейської концепції навчання на основі компетентнісного підходу. Деякі історичні події, які вплинули на системи професійної педагогічної освіти в Франції вказав, що вони є: тенденції трансформації змісту в новій європейській концепції педагогічної освіти та відповідних реформ в 1989 році; інтеграція в європейський освітній простір, співпраця з європейськими організаціями та вступу в освітніх програмах західноєвропейських країн; Реалізація загальноприйнятих європейської концепції "навчання протягом усього життя». Перспектива подальшого вдосконалення професійної підготовки »у Франції та позитивних аспектів для адаптації в українській системі дошкільної вчителів дошкільної освіти вчителів розрізняють: підвищення акцент на ранньому дитинстві в дослужебной і в кваліфікації вчителів; підготовка інспекторів, призначених початкових школах повинні бути поліпшені з раннього дитинства модуля; зосередитися професійний розвиток на зустрічі прогалини в початкової підготовки, зокрема, акцент на двох-річних, діти з особливими освітніми потребами та обмеженими можливостями, охоплення сімей та міжкультурних питань; вивчити можливість невідповідності між кількістю студентів дозволило ввести навчальні програми та кадрові потреби на місцях; для того, щоб ECEC бути привабливим для потенційних кандидатів, вона повинна розглядатися як життєздатної професії, з можливостями для заробітної плати та кар'єрного зростання. Анализ профессиональной подготовки дошкольных педагогов во Франции в контексте различных аспектов представлен в данной статье. Особенности профессионального образования специалистов дошкольного характеризуются автором. Характеристики дошкольного подготовки специалистов и особенности квалификации во Франции позволил определить основные направления образовательной политики в области дошкольного обучения учителей. Они включают в себя: предоставление основных работников образования в секторе, особенно в государственном секторе; обеспечение уровня образования в соответствии с Болонской конвенции; обеспечить непрерывного профессионального развития специалистов, участвующих в образовательной деятельности в дошкольных; обеспечение реализации единой европейской концепции обучения на основе компетентностного подхода. Некоторые исторические события, которые повлияли на системы профессионального педагогического образования в Франции указал, что они являются: тенденции трансформации содержания в новой европейской концепции педагогического образования и соответствующих реформ в 1989 году; интеграция в европейское образовательное пространство, сотрудничество с европейскими организациями и вступления в образовательных программах западноевропейских стран; Реализация общепринятых европейской концепции "обучения на протяжении всей жизни». Перспектива дальнейшего совершенствования профессиональной подготовки »во Франции и положительных аспектов для адаптации в украинской системе дошкольного учителей дошкольного образования учителей различают: повышение акцент на раннем детстве в дослужебной и в квалификации учителей; подготовка инспекторов, назначенных начальных школах должны быть улучшены с раннего детства модуля; сосредоточиться профессиональное развитие на встрече пробелы в начальной подготовки, в частности, акцент на двух-летних, дети с особыми образовательными потребностями и ограниченными возможностями, охвата семей и межкультурных вопросов; изучить возможность несоответствия между количеством студентов позволило ввести учебные программы и кадровые потребности на местах; для того, чтобы ECEC быть привлекательным для потенциальных кандидатов, она должна рассматриваться в качестве жизнеспособной профессии, с возможностями для заработной платы и карьерного роста. |
|
Publisher |
Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/11985/1/Melnyk_N_I_PI_Pers_of_presch.pdf
Мельник, Наталія Іванівна (2015) Перспективний аналіз особливостей підготовки фахівців дошкільної освіти Франції SCIENCE AND EDUCATION A NEW DIMENSION Pedagogy and Psychology, ІІІ 33 (66). с. 6-10. ISSN p- 2308-5258 e-2308-1996 |
|