Запис Детальніше

Inquiry-based learning of future specialists on the partnership principles

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/12601/
 
Title Inquiry-based learning of future specialists
on the partnership principles
Дослідницьке навчання майбутніх фахівців на засадах партнерства
Исследовательское обучение будущих специалистов на основе партнерства
 
Creator Коханова, Олена Петрівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description The article deals with the subject-matter of inquiry-based learning of future specialists on the basis of partnership. Peculiarities of modern trends in education are taken into account; the specifics of scientific research, the meaning of which is much wider than empirical knowledge, is defined; scientific approaches to studying of the problem of research behavior and partnership problem in pedagogical interaction are analysed; the principles of inquiry-based learning and partnership interaction in the context of vocational training of students are characterized and compared; expediency of partnership as the highest form of cooperation in the context of inquiry-based learning in teacher-student system is disclosed.
У статті розкрито сутність дослідницького навчання майбутніх фахівців на засадах партнерства; проаналізовано наукові підходи щодо вивчення проблеми дослідницької поведінки та проблеми партнерства у педагогічній взаємодії; охарактеризовано й зіставлено основні принципи дослідницького навчання та партнерської взаємодії в умовах професійної підготовки студентів.
В статье раскрыто содержание исследовательского обучения будущих специалистов на основе партнерства с учетом особенностей современных тенденций в образовании; определена специфика научного исследования, содержание которого значительно шире эмпирического познания; проанализированы научные подходы к изучению проблемы исследовательского поведения и проблемы партнерства в педагогическом взаимодействии; охарактеризованы и сопоставлены принципы исследовательского обучения и партнерского взаимодействия в условиях профессиональной подготовки студентов; раскрыта целесообразность партнерства как высшей формы сотрудничества в условиях исследовательского обучения в системе «преподаватель-студент».
 
Publisher Видавництво "Гнозис"
 
Date 2015-12-22
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/12601/1/O_Kokhanova_PEDUP_12_IL.pdf
Коханова, Олена Петрівна (2015) Дослідницьке навчання майбутніх фахівців на засадах партнерства Проблеми емпіричних досліджень у психології (Вип.12). с. 208-215. ISSN 978-966-2760-26-2