Inquiry-based learning of future specialists on the partnership principles
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/12601/
|
|
Title |
Inquiry-based learning of future specialists on the partnership principles Дослідницьке навчання майбутніх фахівців на засадах партнерства Исследовательское обучение будущих специалистов на основе партнерства |
|
Creator |
Коханова, Олена Петрівна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
The article deals with the subject-matter of inquiry-based learning of future specialists on the basis of partnership. Peculiarities of modern trends in education are taken into account; the specifics of scientific research, the meaning of which is much wider than empirical knowledge, is defined; scientific approaches to studying of the problem of research behavior and partnership problem in pedagogical interaction are analysed; the principles of inquiry-based learning and partnership interaction in the context of vocational training of students are characterized and compared; expediency of partnership as the highest form of cooperation in the context of inquiry-based learning in teacher-student system is disclosed.
У статті розкрито сутність дослідницького навчання майбутніх фахівців на засадах партнерства; проаналізовано наукові підходи щодо вивчення проблеми дослідницької поведінки та проблеми партнерства у педагогічній взаємодії; охарактеризовано й зіставлено основні принципи дослідницького навчання та партнерської взаємодії в умовах професійної підготовки студентів. В статье раскрыто содержание исследовательского обучения будущих специалистов на основе партнерства с учетом особенностей современных тенденций в образовании; определена специфика научного исследования, содержание которого значительно шире эмпирического познания; проанализированы научные подходы к изучению проблемы исследовательского поведения и проблемы партнерства в педагогическом взаимодействии; охарактеризованы и сопоставлены принципы исследовательского обучения и партнерского взаимодействия в условиях профессиональной подготовки студентов; раскрыта целесообразность партнерства как высшей формы сотрудничества в условиях исследовательского обучения в системе «преподаватель-студент». |
|
Publisher |
Видавництво "Гнозис"
|
|
Date |
2015-12-22
|
|
Type |
Стаття
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/12601/1/O_Kokhanova_PEDUP_12_IL.pdf
Коханова, Олена Петрівна (2015) Дослідницьке навчання майбутніх фахівців на засадах партнерства Проблеми емпіричних досліджень у психології (Вип.12). с. 208-215. ISSN 978-966-2760-26-2 |
|