Запис Детальніше

Environmental approach in higher education: Methodological aspects

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/12682/
http://npo.kubg.edu.ua/images/2015/3/4.pdf
 
Title Environmental approach in higher education: Methodological aspects
Середовищний підхід у вищій освіті: Методологічний аспект
Средовой поход в вышем образовании: Методологический аспект
 
Creator Bratko, Mariia
Братко, Марія Василівна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description This article dealing with the theoretical background of the environmental approach in higher education is grounded on the idea of the methodological approach as the conceptual basis of educational activity that defines its strategy and tactics, regulates its tools, resources, and has a two-tier structure that includes methodological and technological levels. The analysis of the basic concepts of the approach — environment, learning environment, educational environment of higher education — is done. The structure and functions of the educational environment of higher education are found. It is concluded that the environmental approach in higher education is a system of controlling subject’s actions within the educational environment of a higher educational institution aimed at acquiring characteristics of such an environment that would allow implementing the polystructural educational function successfully. The author considers the educational environment not only the condition but also the factor of formation and development of a future specialist’s competence.
В статті, базуючись на уявленні про методологічний підхід як концептуальну основу освітньої діяльності, що визначає її стратегію та тактику, регламентує інструментарій, ресурси і має дворівневу структуру, яка включає методологічний та технологічний рівні, обґрунтовано теоретичні засади середовищного підходу у вищій освіті. На основі аналізу базових понять підходу (середовище, освітнє середовище, освітнє середовище вищого навчального закладу), характеристики структури та функції освітнього середовища вищого навчального закладу, зроблено висновок, що середовищний підхід у вищій освіті – це система дій суб’єкта управління з освітнім середовищем вищого навчального закладу з метою набуття ним характеристик, які дозволять цьому середовищу успішно реалізувати поліструктурну освітню функцію. Автор вважає, що освітнє середовище є не лише умовою, а чинником та засобом формування та розвитку компетентності майбутнього фахівця.
В статье с учетом представления о методологическом подходе как концептуальной основе образовательной деятельности, которая определяет ее стратегию и тактику, регламентирует инструментарий, ресурсы и имеет двухуровневую структуру, включающую методологический и технологический уровни, обоснованы теоретические основания средового подхода в высшем образовании. На основе анализа базовых понятий подхода (среда, образовательная среда, образовательная среда высшего учебного заведения); характеристики структуры, функций образовательной среды высшего учебного заведения, сделан вывод, что средовой подход в высшем образовании – это система действий субъекта управления с образовательной средой высшего учебного заведения с целью приобретения средой характеристик, которые позволят ей успешно реализовать полиструктурную образовательную функцию. Автор считает, что образовательная среда является не только условием, но и фактором формирования и развития компетентности будущего специалиста.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2015
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/12682/7/M_Bratko_NPO_4_15_UK.pdf
Bratko, Mariia та Братко, Марія Василівна (2015) Середовищний підхід у вищій освіті: Методологічний аспект Неперервна професійна освіта: теорія і практика, 45 (4). с. 13-18. ISSN 1609-8595