Preparation of future teachers of preschool education and psychology to innovative professional activities: conceptual basis
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/12810/
http://pptp.kubg.edu.ua/images/2015/1/9.pdf |
|
Title |
Preparation of future teachers of preschool education and psychology to innovative professional activities: conceptual basis Підготовка майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності: концептуальні засади Подготовка будущих преподавателей дошкольной педагогики и психологии к инновационной профессиональной деятельности: концептуальные основы |
|
Creator |
Козак, Людмила Василівна
|
|
Subject |
Index Copernicus
РИНЦ Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
In the proposed article showing the main provisions on which based the concept of training future teachers of preschool education and psychology to an innovative professional activity, defines a central conceptual idea, based on the assumption that the teacher training preschool education and psychology to an innovative professional activities should be aimed at the formation of his ability to subject-subject interaction in educational innovation environment of the university, providing innovative provision of professional status of the transformation mechanism of students innovation towards the formation of his willingness to innovate in the preschool education system; presents goal, key objectives, principles and approaches of training future teachers preschool education and psychology to an innovative professional activities; outlines the organizational and methodological principles of training future teachers of preschool education and psychology to an innovative professional activities. Implementation conceptual positions of preparation makes it possible to prepare a competitive labor market Teachers Preschool Pedagogy and Psychology, capable of innovative professional activities, self-development and self-improvement.
У запропонованій статті розкрито концептуальні положення підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності; представлено провідну концептуальну ідею, мету, основні завдання, принципи та підходи підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності; окреслено організаційно-методичні засади підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності. В предлагаемой статье раскрыты концептуальные положения подготовки будущих преподавателей дошкольной педагогики и психологии к инновационной профессиональной деятельности; представлено ведущую концептуальную идею, цель, основные задачи, принципы и подходы подготовки будущих преподавателей дошкольной педагогики и психологии к инновационной профессиональной деятельности; очерчены организационно-методические основы подготовки будущих преподавателей дошкольной педагогики и психологии к инновационной профессиональной деятельности. |
|
Date |
2015
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/12810/1/%D0%9Aozak_L-PP_1_2.pdf
Козак, Людмила Василівна (2015) Підготовка майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності: концептуальні засади Педагогічний процес: теорія та практика (1-2). с. 38-42. ISSN 2078-1687 |
|