Запис Детальніше

Сучасні підходи до оцінки альтернатив щодо реалізації продукції машинобудівного підприємства

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Сучасні підходи до оцінки альтернатив щодо реалізації продукції машинобудівного підприємства
 
Creator Волков, Д.П.
Бондаренко, Т.Ю.
 
Subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
 
Description В статье рассмотрены концептуальные взгляды на сбытовую деятельность
машиностроительных предприятий; представлены ключевые аргументы, которые определяют
важность проведения оценки процесса реализации с учетом возможного отказа при поставках
материальных ресурсов на предприятие; охарактеризованы модель для расчета резервирования средств
с целью осуществления компенсационных выплат в условиях изменений условий сделок, а также
эффективность принимаемых решений в такой ситуации; приведен пример внедрения предлагаемой
модели в практическую деятельность машиностроительных предприятий.
У статті розглянуто концептуальні погляди щодо збутової діяльності машинобудівних
підприємств; представлені ключові аргументи, які визначають важливість проведення оцінки процесу
реалізації з урахуванням можливої відмови при поставках матеріальних ресурсів на підприємство;
охарактеризовано модель для розрахунку резервування коштів з метою здійснення компенсаційних
виплат за умов змін умов угод, а також ефективність прийнятих рішень в такій ситуації; наведено
приклад впровадження пропонованої моделі в практичну діяльність машинобудівних підприємств.
Variability of competitive environment and increased risk of uncertainty in Ukraine and the world in
general aggravated the problems associated with sales management enterprises in various economic activities.
This in turn led to increased mainstreaming of appropriate research aimed at finding new optimal ( in view of
this situation) approaches to the analysis and evaluation of marketing activities and their potential strengths and
weaknesses of machine–building enterprises.
In the real world there are many economic indicators that make it possible to assess the status and trends of
sales activity machine building enterprise. To improve the efficiency of the analysis, it is necessary to allocate a
few options that would fully reflect all of the areas of sales activity.
Assessment of the dynamics and structure of sales for various periods of time are rising phase analysis of sales
activity, which enables to obtain detailed information on the growth or reduction of the total turnover of the
company.
Particularly relevant in a market environment of uncertainty and rapid dynamics of price fluctuations on the
finished product engineering companies is the evaluation and analysis of alternatives with respect to the sale of
products or for compensation and benefits for non– delivery terms to contractors. This situation requires a
leadership option of building enterprise of the alternatives that will satisfy the needs of the enterprise in its
current state of development.
 
Date 2016-01-17T15:11:23Z
2016-01-17T15:11:23Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Сучасні підходи до оцінки альтернатив щодо реалізації продукції машинобудівного підприємства / Д.П. Волков, Т.Ю. Бондаренко // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 262. — С. 92-94. — Бібліогр.: 5 назв. — укр.
1562-0808
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92360
658
 
Language uk
 
Relation Культура народов Причерноморья
 
Publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України