Сучасні підходи до оцінки альтернатив щодо реалізації продукції машинобудівного підприємства
Vernadsky National Library of Ukraine
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Сучасні підходи до оцінки альтернатив щодо реалізації продукції машинобудівного підприємства
|
|
Creator |
Волков, Д.П.
Бондаренко, Т.Ю. |
|
Subject |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
|
|
Description |
В статье рассмотрены концептуальные взгляды на сбытовую деятельность машиностроительных предприятий; представлены ключевые аргументы, которые определяют важность проведения оценки процесса реализации с учетом возможного отказа при поставках материальных ресурсов на предприятие; охарактеризованы модель для расчета резервирования средств с целью осуществления компенсационных выплат в условиях изменений условий сделок, а также эффективность принимаемых решений в такой ситуации; приведен пример внедрения предлагаемой модели в практическую деятельность машиностроительных предприятий. У статті розглянуто концептуальні погляди щодо збутової діяльності машинобудівних підприємств; представлені ключові аргументи, які визначають важливість проведення оцінки процесу реалізації з урахуванням можливої відмови при поставках матеріальних ресурсів на підприємство; охарактеризовано модель для розрахунку резервування коштів з метою здійснення компенсаційних виплат за умов змін умов угод, а також ефективність прийнятих рішень в такій ситуації; наведено приклад впровадження пропонованої моделі в практичну діяльність машинобудівних підприємств. Variability of competitive environment and increased risk of uncertainty in Ukraine and the world in general aggravated the problems associated with sales management enterprises in various economic activities. This in turn led to increased mainstreaming of appropriate research aimed at finding new optimal ( in view of this situation) approaches to the analysis and evaluation of marketing activities and their potential strengths and weaknesses of machine–building enterprises. In the real world there are many economic indicators that make it possible to assess the status and trends of sales activity machine building enterprise. To improve the efficiency of the analysis, it is necessary to allocate a few options that would fully reflect all of the areas of sales activity. Assessment of the dynamics and structure of sales for various periods of time are rising phase analysis of sales activity, which enables to obtain detailed information on the growth or reduction of the total turnover of the company. Particularly relevant in a market environment of uncertainty and rapid dynamics of price fluctuations on the finished product engineering companies is the evaluation and analysis of alternatives with respect to the sale of products or for compensation and benefits for non– delivery terms to contractors. This situation requires a leadership option of building enterprise of the alternatives that will satisfy the needs of the enterprise in its current state of development. |
|
Date |
2016-01-17T15:11:23Z
2016-01-17T15:11:23Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Сучасні підходи до оцінки альтернатив щодо реалізації продукції машинобудівного підприємства / Д.П. Волков, Т.Ю. Бондаренко // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 262. — С. 92-94. — Бібліогр.: 5 назв. — укр.
1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92360 658 |
|
Language |
uk
|
|
Relation |
Культура народов Причерноморья
|
|
Publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України
|
|