Запис Детальніше

Побудова моделі комунікаційно-сугестивного впливу в межах інформаційного забезпечення управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Побудова моделі комунікаційно-сугестивного впливу в межах інформаційного забезпечення управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства
 
Creator Сущенко, О.А.
 
Subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
 
Description В статті розглянуто принципові підходи щодо інформаційного забезпечення управління
зовнішньоекономічною діяльністю (ЗЕД) підприємства; обґрунтовано необхідність використання
інноваційного інформаційно-комунікаційного інструментарію в управлінні ЗЕД підприємства; у якості
специфічного виду комунікації визначено сугестію, запропоновано модель комунікаційно-сугестивного
впливу в межах інформаційного забезпечення управління ЗЕД підприємства.
В статье рассмотрены принципиальные подходы к информационному обеспечению
управления внешнеэкономической деятельностью (ВЭД) предприятия; обоснована необходимость
использования инновационного информационно-коммуникационного инструментария в управлении ВЭД
предприятия; в качестве специфического вида коммуникации определено суггестию, предложено модель
коммуникационно-суггестивного влияния в рамках информационного обеспечения управления ВЭД
предприятия.
Today the information is a strategic resource of the countries, regions and enterprises. In practice,
the organizing of the effective information support of the management of foreign economic activity of the
enterprise has a great importance.
The effective management of foreign economic activity of the enterprise and its information support requires the
creation of such information system, that modeling the state and behavior of the object in different situations.
The functioning of such system should be based on the advanced information technologies and active
implementation of innovative Information and Communication Instrumentations.
The suggestion, as a specific type of communication, was highlighted. It is a hidden communication impact on
any information system within the information support of the management of foreign economic activity of the
enterprise.
The model of communication and suggestive impact on the object was developed in view of the approaches to
defining the role of suggestion in the communication interaction of information systems within the information
support of the management of foreign economic activity of the enterprise.
As a result, the formation of the management impacts complex and the information and communication and
other Management Instrumentations should be based on the comprehensive scheme of the management of
foreign economic activity of the enterprise.
 
Date 2016-01-18T18:04:53Z
2016-01-18T18:04:53Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Побудова моделі комунікаційно-сугестивного впливу в межах інформаційного забезпечення управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства / О.А. Сущенко // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 256. — С. 111-115. — Бібліогр.: 14 назв. — укр.
1562-0808
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92421
339.138
 
Language uk
 
Relation Культура народов Причерноморья
 
Publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України