Зміст і структура професійних компетентностей майбутнього вчителя-логопеда
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/13246/
|
|
Title |
Зміст і структура професійних компетентностей майбутнього вчителя-логопеда
Содержание и структура профессиональных компетентностей будущего учителя-логопеда Тhe content and structure of professional competences of teacher speech therapist |
|
Creator |
Мартинчук, Олена Валеріївна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
У статті обґрунтовано актуальність розроблення освітніх програм підготовки майбутніх вчителів-логопедів на основі компетентнісного підходу; визначено нагальну суспільну потребу у фахівцях корекційної освіти, здатних здійснювати на високому професійному рівні різні види діяльності як в умовах спеціальних закладів освіти, так і в загальноосвітньому просторі. У статті запропоновано зміст і структуру професійних компетентностей випускника, які покладено в основу нових освітніх програм для напряму підготовки/спеціальності «Корекційна освіта (логопедія)» з додатковою спеціальністю «Інклюзивна/інтегрована освіта» освітнього ступеню бакалавра і освітнього ступеню магістра. Подано опис фахових компетентностей, які мають бути сформовані у студента після опанування бакалаврської і магістерської програм. На основі проведеного аналізу науково-літературних джерел та власних наукових розвідок представлено загальну структуру професійної компетентності бакалавра і магістра корекційної освіти. Значна увага в статті приділена висвітленню сутності поняття «професійна компетентність вчителя-логопеда у сфері інклюзивного навчання» як інтегральної якості особистості майбутнього вчителя-логопеда. В статье обоснована актуальность разработки образовательных программ подготовки будущих учителей-логопедов на основе компетентностного подхода; определено потребность современного общества в специалистах коррекционного образования, способных осуществлять на высоком профессиональном уровне различные виды деятельности как в условиях специальных учебных заведений, так и в общеобразовательном пространстве. В статье высветлены содержание и структура профессиональных компетентностей выпускника, которые положены в основу новых образовательных программ для направления подготовки/специальности «Коррекционное образование (логопедия)» с дополнительной специальностью «Инклюзивное/интегрированное образование» образовательных уровней бакалавра и магистра. Представлено описание профессиональных компетентностей, которые должны быть сформированы у студентов после овладения ними бакалаврской и магистерской программ. Значительное внимание в статье уделено освещению сущности понятия «профессиональная компетентность учителя-логопеда в сфере инклюзивного обучения» как интегрального качества личности будущего учителя-логопеда. The relevance of development of educational programs for preparing of future teacher-speech therapists on competency-based approach is stated in the article; identified a pressing social need in correctional education specialists, capable of performing in a professional manner different activities as in terms of special educational institutions, and in a general area. The content and structure of professional competences of graduate underlying new educational programs for field of study / specialization " Special education (speech therapy)" with additional specialty "Inclusive / integrated education» on Bachelor's and Master's level of education is given in the article. The description of professional competences which are to be formed on Bachelor's and Master's level of education. Much attention is paid to the nature of the concept of "professional competence of teacher-speech therapists in inclusive education" as an integrated personality trait of future teacher-speech therapists. |
|
Publisher |
КУ імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Стаття
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/13246/1/O_Martynchuk_POTIPPPZNP_24_KSPKIO_IL.pdf
Мартинчук, Олена Валеріївна (2015) Зміст і структура професійних компетентностей майбутнього вчителя-логопеда Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. (24). с. 77-83. ISSN 2311-2409 |
|