Запис Детальніше

До проблеми визначення національного бренду та його зв'язок з культурою

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title До проблеми визначення національного бренду та його зв'язок з культурою
 
Creator Чернець, М.О.
 
Subject Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ
 
Description У статті на фактологічному науковому матеріалі розглянуто сутність понять бренд та
брендинг, проаналізовано теоретичну рефлексію їхнього походження та становлення. Здійснена спроба
виявити роль, місце та процеси впливу культури на формування національного бренду України.
В статье на фактологическом научном материале рассмотрено суть понятий бренд и
брендинг, проанализировано теоретическую рефлексию их происхождения и становления.
Осуществлена попытка выявить роль, место и процессы влияния культуры на формирование
национального бренда Украины.
The present article considers the essence of complex and interdisciplinary concepts of brand and
branding on the basis of the factual scientific material and analyses the theoretical reflection of their origin,
formation and classification. The author determines the core elements of a nation brand as an important
concept, which provides the crucial competitive advantage for countries in an increasingly globalised world and
states that all responsible governments, on behalf of their people, their institutions, and their companies, need to
measure and monitor the world’s perception of their nation and to develop a strategy for managing it. It is a key
part of their job to try to earn a reputation that is fair; true; powerful; attractive; genuinely useful to their
economic, political, and social aims; and honestly reflective of the spirit, the genius, and the will of the people. It
is carried out an attempt to reveal the role, place and processes of the influence of culture on the Ukrainian
nation brand forming. It is found out that brand and culture are interconnected, every territory has its own
unique culture and a brand being a part of particular place culture, transmits it. In spite of incessant process of
globalization culture remains unique for each community, geographical area that gives every country an
opportunity to stand out.
 
Date 2016-01-19T20:30:53Z
2016-01-19T20:30:53Z
2013
 
Type Article
 
Identifier До проблеми визначення національного бренду та його зв'язок з культурою / М.О. Чернець // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 265. — С. 155-159. — Бібліогр.: 19 назв. — укр.
1562-0808
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92483
008
 
Language uk
 
Relation Культура народов Причерноморья
 
Publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України