Problen of integration of first-year students on educational environment
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/13333/
|
|
Title |
Problen of integration of first-year students on educational environment
Проблема входження першокурсників в освітнє середовище Проблема вхождения первокурсников в образовательную среду |
|
Creator |
Коханова, Олена Петрівна
|
|
Subject |
Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
|
|
Description |
Theoretical aspects of a problem of integration of first-year students on educational environment in the conditions of current trends of a development of education and in the context of socialization of the personality are investigated. Recognizing that the educational environment is part social, phases of occurrence of the person on social environment are considered. The adaptation phenomenon as one of the leading components of socialization of future expert at a stage of its initial deployment on the first to a course at university is studied. The psychological aspect of integration of first-year students on educational environment is investigated, namely: motives of their training in a higher educational institution.
Досліджені теоретичні аспекти проблеми входження першокурсників в освітнє середовище в умовах сучасних тенденцій розвитку освіти та в контексті процесу соціалізації особистості. Виходячи з позиції того, що освітнє середовище є частиною соціального, розглянуто фази входження людини у соціальне середовище. Вивчено явище адаптації як однієї з провідних складових соціалізації майбутнього фахівця на етапі її початкового розгортання на першому курсі навчання в університеті. Досліджено психологічний аспект інтеграції першокурсників в освітнє середовище, а саме: мотиви їх навчання у вищому навчальному закладі. Исследованы теоретические аспекты проблемы интеграции первокурсников в образовательную среду в условиях современных тенденций развития образования и в контексте социализации личности. Исходя из того, что образовательная среда является частью социальной, рассмотрены фазы вхождения человека в социальную среду. Изучено явление адаптации как одной из ведущих составляющих социализации будущего специалиста на этапе ее начального разворачивания на первом курсе обучения в университете. Исследован психологический аспект интеграции первокурсников в образовательную среду, а именно: мотивы их обучения в высшем учебном заведении. |
|
Publisher |
Видавничий дім "Гельветика"
|
|
Date |
2015-12
|
|
Type |
Стаття
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/13333/1/L_Kokhanova_MV_12_IL.pdf
Коханова, Олена Петрівна (2015) Проблема входження першокурсників в освітнє середовище Молодий вчений, Ч. 2 (№ 12). с. 89-93. ISSN 2304-5809 |
|