Экономико-математическая модель социально-ориентированного управления в туристической отрасли
Vernadsky National Library of Ukraine
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Экономико-математическая модель социально-ориентированного управления в туристической отрасли
|
|
Creator |
Падерин, А.В.
Османов, И.Х. |
|
Subject |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
|
|
Description |
В статье рассматриваются факторы, влияющие на предложение в туристической отрасли, а также взаимосвязи между ними. Кроме того, уделяется внимание факторам, формирующим потребительский выбор с позиции полезности. На основании рассмотренных вышеперечисленных взаимосвязей определяются направления работы государства в сфере туризма. У статті розглядаються чинники, що впливають на пропозицію в туристичній галузі, а також взаємозв'язку між ними. Крім того, приділяється увага чинникам, що формують споживчий вибір з позиції корисності. На підставі розглянутих вищеперелічених взаємозв'язків визначаються напрями роботи держави у сфері туризму. The factors, influencing on supply in tourist industry, and the intercommunication between them, are examined in the article. Thus the author comes from the position that supply is an amount of commodity or services which producers are ready to sell at certain price for certain period of time. Therefore as it applies to the sphere of tourism the question is about intercommunication between the amount of hotels, offerings rest, and the average cost of 1 bed per day in these hotels, between the amount of health-resorts, offerings treatment, and the average cost of 1 bed per day in these health-resorts. At the same time the average cost of 1 bed per day depends on the tourists incomes, their amount, quality of hotel and health-resort services. The major factor among mentioned above are tourists incomes which determine the amount of tourists and quality provided services. Thus, we come to dependence between supply from one side and the average cost of 1 bed per day in hotels(in health-resorts) and tourists (recreants) incomes from the other side. In addition, attention to the factors, forming a consumer choice from the position of utility, is also payed to. These aspects include the average cost of 1 bed per day in hotels (in health-resorts) and tourists (recreants) incomes. Thus the consumer choice will consist in determination of rest (treatment) duration, coming from the the average cost of 1 bed per day in hotels (in health-resorts) and tourists (recreants) incomes. The optimum decision is the intersection point of indifference curves and budgetary lines. The curves of indifference are built, based on the utility of rest (treatment). Budgetary lines are built, coming from the tourists (reсreantы) incomes and the average cost of 1 bed per day in hotels (in health-resorts). On the basis of the considered above intercommunications the fields of state work in the sphere of tourism are determined. |
|
Date |
2016-01-20T21:25:50Z
2016-01-20T21:25:50Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Экономико-математическая модель
социально-ориентированного управления в туристической отрасли / А.В. Падерин, И.Х. Османов // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 54-59. — Бібліогр.: 7 назв. — рос.
1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92600 338.48 |
|
Language |
ru
|
|
Relation |
Культура народов Причерноморья
|
|
Publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України
|
|