Запис Детальніше

Экономико-математическая модель социально-ориентированного управления в туристической отрасли

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Экономико-математическая модель социально-ориентированного управления в туристической отрасли
 
Creator Падерин, А.В.
Османов, И.Х.
 
Subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
 
Description В статье рассматриваются факторы, влияющие на предложение в туристической
отрасли, а также взаимосвязи между ними. Кроме того, уделяется внимание факторам,
формирующим потребительский выбор с позиции полезности. На основании рассмотренных
вышеперечисленных взаимосвязей определяются направления работы государства в сфере туризма.
У статті розглядаються чинники, що впливають на пропозицію в туристичній галузі, а
також взаємозв'язку між ними. Крім того, приділяється увага чинникам, що формують споживчий
вибір з позиції корисності. На підставі розглянутих вищеперелічених взаємозв'язків визначаються
напрями роботи держави у сфері туризму.
The factors, influencing on supply in tourist industry, and the intercommunication between them, are
examined in the article. Thus the author comes from the position that supply is an amount of commodity or
services which producers are ready to sell at certain price for certain period of time. Therefore as it applies to
the sphere of tourism the question is about intercommunication between the amount of hotels, offerings rest, and
the average cost of 1 bed per day in these hotels, between the amount of health-resorts, offerings treatment, and
the average cost of 1 bed per day in these health-resorts. At the same time the average cost of 1 bed per day
depends on the tourists incomes, their amount, quality of hotel and health-resort services. The major factor
among mentioned above are tourists incomes which determine the amount of tourists and quality provided
services. Thus, we come to dependence between supply from one side and the average cost of 1 bed per day in
hotels(in health-resorts) and tourists (recreants) incomes from the other side. In addition, attention to the
factors, forming a consumer choice from the position of utility, is also payed to. These aspects include the
average cost of 1 bed per day in hotels (in health-resorts) and tourists (recreants) incomes. Thus the consumer
choice will consist in determination of rest (treatment) duration, coming from the the average cost of 1 bed per
day in hotels (in health-resorts) and tourists (recreants) incomes. The optimum decision is the intersection point
of indifference curves and budgetary lines. The curves of indifference are built, based on the utility of rest
(treatment). Budgetary lines are built, coming from the tourists (reсreantы) incomes and the average cost of 1
bed per day in hotels (in health-resorts). On the basis of the considered above intercommunications the fields of
state work in the sphere of tourism are determined.
 
Date 2016-01-20T21:25:50Z
2016-01-20T21:25:50Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Экономико-математическая модель социально-ориентированного управления в туристической отрасли / А.В. Падерин, И.Х. Османов // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 54-59. — Бібліогр.: 7 назв. — рос.
1562-0808
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92600
338.48
 
Language ru
 
Relation Культура народов Причерноморья
 
Publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України