Запис Детальніше

Модель оценки эффективности рекламы на основе проектирования и разработки мультиагентной системы

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Модель оценки эффективности рекламы на основе проектирования и разработки мультиагентной системы
 
Creator Королев, О.Л.
Лиханов, А.И.
 
Subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
 
Description В статье рассматривается модель оценки эффективности рекламы на основе
проектирования и разработки мультиагентной системы. За основу взята модель взаимодействия
агентов в мультиагентной системе и с внешними приложениями с использованием стандартов и
технологий SemanticWeb. Рассмотрены основные показатели модели оценки эффективности рекламы на
основе доли рынка. Определены возможности имитации рекламной кампании на основе мультиагентной
системы. Рассмотрены критерии эффективности реализации рекламной кампании. Предложен
алгоритм анализа результатов работы мультиагентной системы.
У статті розглядається модель оцінки ефективності реклами на основі проектування й
розробки мультиагентної системи. За основу взято модель взаємодії агентів в мультиагентной системі
і з зовнішніми додатками з використанням стандартів і технологій SemanticWeb. Розглянуті основні
показники моделі оцінки ефективності реклами на основі долі ринку. Визначені можливості імітації
рекламної кампанії на основі мультиагентної системи. Розглянуті критерії еіективності реалізації
рекламної кампанії. Запропонован алгорітм аналізу результатів роботи мультиагентної системи.
Currently, an increasing need for intelligence methods and model of management support and make
decision process including economic areas such marketing and advertisement argues the thesis subject. The
main goal of this paper is to use intelligence multi-agents methods in advertisement estimation of efficiency. In
the field of distributed artificial intelligence, the focus of researchers has focused on multi-agent systems (MAS),
which are constructed of a plurality of interacting agents (often a full intelligent systems), jointly solve tasks in a
distributed environment [1,2]. There are many methodologies and tools used at different stages of design and
development of MAS, which highlight different aspects of building MAS as priorities. At the moment is becoming
increasingly urgent problem of providing flexible, dynamic and easy changes to the architecture was developed,
which entails the need to automate the creation and support of the IAU. It is necessary to take into account the
complexity of the distributed structure and spontaneous processes occurring in the system, harmonization of
methods of forming ontological models, problems of knowledge sharing at different levels of implementation of
distributed representations and mechanisms for the use of this knowledge to solve various problems.
 
Date 2016-01-22T19:20:01Z
2016-01-22T19:20:01Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Модель оценки эффективности рекламы на основе проектирования и разработки мультиагентной системы / О.Л. Королев, А.И. Лиханов // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 267. — С. 33-36. — Бібліогр.: 10 назв. — рос.
1562-0808
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92857
330:519.7
 
Language ru
 
Relation Культура народов Причерноморья
 
Publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України