Historical and pedagogical analysis of acmeology development
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/11903/
|
|
Title |
Historical and pedagogical analysis of acmeology development
Історико-педагогічний аналіз розвитку акмеології Историко-педагогический анализ развития акмеологии |
|
Creator |
Диба, Тетяна Григорівна
Дерека, Тетяна Григорівна |
|
Subject |
Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
|
|
Description |
Introduction. A modern stage of the development of Ukraine could be characterized by essential changes in the life of the society and assertion of new guidelines in the citizens’ consciousness in connection with world outlook as well as the renewal of all spheres of human activity. Thus, a modern society becomes increasingly interested in personality development and its realization in a professional activity. The competition in the labor market is determined by the extent to which the specialist is aware of the timely and appropriate realization of a personal potential, the achievement of the acme (the highest stage of personal development), the overcoming of obstacles which stand in the way of these processes. As the object of the acmeology is a mature personality who undergoes the processes of progressive development and self-realisation, predominantly, in professional achievements then it is the study of historical and pedagogical preconditions of the development of modern acmeology that will allow us to determine the ways of the advancement of a modern personality, a specialist and a master in his or her field.
Сучасний етап розвитку України можна охарактеризувати як етап істотних змін у житті суспільства та утвердження нових керівних принципів у свідомості громадян у зв'язку зі світоглядом, а також оновленню всіх сфер людської діяльності. Таким чином, сучасне суспільство стає все більш і більш зацікавлені в розвитку особистості та її реалізації у професійній діяльності. Конкурс на ринку праці визначається, якою мірою фахівець усвідомлює своєчасного та належного реалізації особистісного потенціалу, досягнення акме (вищий щабель особистісного розвитку), подолання перешкод, які стоять у спосіб з цих процесів. В якості об'єкта в акмеології є зріла особистість, яких зазнає процеси прогресивного розвитку і самореалізації, переважно, в професійних досягнень, то це вивчення історичних та педагогічних умов розвитку сучасного акмеології, що дозволить нам визначити способи просування сучасного особистості, спеціаліста та магістра у своїй галузі. овременный этап развития Украины можно охарактеризовать как этап существенных изменений в жизни общества и утверждению новых руководящих принципов в сознании граждан в связи с мировоззрением, а также обновлению всех сфер человеческой деятельности. Таким образом, современное общество становится все более и более заинтересованы в развитии личности и ее реализации в профессиональной деятельности. Конкурс на рынке труда определяется, в какой степени специалист осознает своевременного и надлежащего реализации личностного потенциала, достижение акме (высшая ступень личностного развития), преодоление препятствий, которые стоят в способ из этих процессов. В качестве объекта в акмеологии является зрелая личность, которые претерпевает процессы прогрессивного развития и самореализации, преимущественно, в профессиональных достижений, то это изучение исторических и педагогических условий развития современного акмеологии, что позволит нам определить способы продвижения современного личности, специалиста и магистра в своей области. |
|
Publisher |
ORT Publishing (Штутгарт, Германия)
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/11903/1/T_Dyba_EAS_english_2015_GI.pdf
Диба, Тетяна Григорівна та Дерека, Тетяна Григорівна (2015) Історико-педагогічний аналіз розвитку акмеології Europäische Fachhochschule (European Applied Sciences) (4). с. 28-31. ISSN 2195-2183 |
|