Змішане навчання: основні інгредієнти компетентнісного підходу для ефективної освіти нового покоління = Blended Learning: basic ingredients of competence approach to effective education of new generation
eIR NUOS
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Змішане навчання: основні інгредієнти компетентнісного підходу для ефективної освіти нового покоління = Blended Learning: basic ingredients of competence approach to effective education of new generation
|
|
Creator |
Цицюра, К. В.
Tsytsiura, K. V. |
|
Subject |
змішане навчання
обертальна модель гнучка модель модель самостійного змішування збагачена віртуальна модель blended learning rotation model flex model self-blend model enriched virtual model |
|
Description |
В статті проаналізовано підходи до визначення поняття змішаного навчання. Досліджено моделі змішаного навчання, які використовуються для навчання закордоном, та визначено основні складові успіху змішаного навчання, які слід врахувати для покращення системи навчання іноземним мовам в Україні. = Blended learning is defined as a formal education program in which a student learns – at least in part – through online delivery of instruction and content, with some element of student control over time, place, path and/or pace. Research object is blended learning as an education program to be implemented in Ukraine. Research subject is blended learning models and their components. The approaches to the definition of blended learning have been analyzed in the article. The blended learning models, which are used to study abroad, are studied, and the principal components of success of blended learning, which should be considered for the improvement of the system of foreign language teaching in Ukraine. Цицюра, К. В. Змішане навчання: основні інгредієнти компетентнісного підходу для ефективної освіти нового покоління / К. В. Цицюра // // Гуманіт. вісн. НУК. – Миколаїв : НУК, 2015. – Вип. 8. – С. 10–11. |
|
Date |
2016-01-28T12:34:40Z
2016-01-28T12:34:40Z 2016-01-28 |
|
Type |
Preprint
|
|
Identifier |
http://hdl.handle.net/123456789/1822
|
|
Language |
other
|
|
Relation |
УДК;811.111:378.147
|
|