Запис Детальніше

Відповідальність як фактор підвищення навчальних досягнень у молодших школярів

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Відповідальність як фактор підвищення навчальних досягнень у молодших школярів
 
Creator Сидоренко, Ольга Борисівна
 
Subject молодший шкільний вік
низькі навчальні досягнення
відповідальність
особистісна відповідальність
локус контролю
інтернальність
екстернальність
primary school age
low educational achievement
responsibility
personal responsibility
locus of control
internal
external
37.015.31:159.947.23
 
Description Висвітлено наукові дослідження вивчення відповідальності. Розглянуто
відповідальність як вольову якість, інтегральна властивість особистості,
результат інтеграції всіх психічних функцій, особливий мотив людських
вчинків, внутрішня саморегуляція і самодетермінація зрілої особистості,
емоційне ставлення до обов’язку та волі.
Визначено зміст поняття відповідальність та її зв’язок з морально–
ціннісною орієнтацією особистості. Зазначено, що відповідальність зумовлює
значний вплив на розвиток правильної поведінки учнів початкових класів, на
процес учіння, навчальні досягнення.
Доведено, що учні з несформованим почуттям відповідальності
вирізняються особливостями своєї поведінки: на уроках вони не дотримуються
правил поведінки, не виконують вказівок вчителя, неадекватно реагують на
його зауваження та низькі відмітки, не можуть зосередитися на конкретному
завданні, не завершують розпочату справу до кінця, не вміють докладати
ніяких зусиль, відмовляються виконувати навчальні завдання. Виявлено, що
відповідальність молодшого школяра є недостатньо сформованою якістю.
У змісті статті підкреслюються основні групи методів формування
відповідальності: перша група спрямована на свідомість людини, друга –
сприяє розвитку та закріпленню відповідальної поведінки; третя група
спонукає людину до збільшення своїх вольових зусиль працювати над
формуванням відповідальності; четверта – включає методи і прийоми виховної
роботи над самим собою.
The article highlights the research responsibilities. Responsibility was
considered as volitional quality, as integral property of personality, result of
integration of all psychical functions, special reason of human acts, internal self–
regulation and determination of mature personality, emotional attitude toward a duty
and will.
It was contented the concept of responsibility and its relation to moral and value
orientation of the individual. It is noted that responsibility makes a significant impact
on the correct behavior of primary school pupils, the process of learning, learning
achievement.
It is proved that students with immature sense of responsibility include features
of its behavior: in the classroom, they do not follow the rules of conduct, do not
execute instructions of teachers, adequately respond to his comments and low mark;
can not concentrate on a particular task, do not complete the work, which they begun,
by the end, can not make any effort, refuse to perform educational tasks. It was found
that the responsibilities of younger pupils are not sufficiently formed quality. The content of the article highlights the main methods of forming
responsibilities: one group focused on human consciousness, the second contributes
to the development and consolidation of responsible behavior; third group motivates
people to increase their willpower to work on formulating responsibility; the fourth
includes methods and techniques of educational work over himself, methods of
selfeducation.
 
Publisher Видавництво "Гілея"
 
Date 2016-02-05T09:20:46Z
2016-02-05T09:20:46Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Сидоренко О. Б. Відповідальність як фактор підвищення навчальних досягнень у молодших школярів / О. Б. Сидоренко //Гілея. Історичні науки. Філософські науки. Політичні науки : Науковий вісник : Зб. наук. праць. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 91 (12). - С. 323-329.
2076-1554
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9261
 
Language uk