Запис Детальніше

INFORMATION TECHNOLOGIES AS A TOOL OF ADAPTIVE LEARNING OF ADULTS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title INFORMATION TECHNOLOGIES AS A TOOL OF ADAPTIVE LEARNING OF ADULTS
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КАК СРЕДСТВО АДАПТИВНОГО ОБУЧЕНИЯ ВЗРОСЛЫХ
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ АДАПТИВНОГО НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ
 
Creator Ohiienko, Olena I.
 
Subject adaptation; adult education; adaptive learning; adaptive technologies of learning; information technologies; andragog
адаптация; образование взрослых; адаптивное обучение; адаптивные технологии обучения; информационные технологии; андрагог
адаптація; освіта дорослих; адаптивне навчання; адаптивні технології навчання; інформаційні технології; андрагог
 
Description In the article necessity of adaptive learning of adults in conditions of information societies is proved; the essence of adaptive learning of adults is investigated; its functions and main principles (a principle of social and personal development, a principle of cultural-historical and valuable development, a principle of individual advancement, a principle of the competence approach) are defined and proved; the essence of adaptive learning technologies of adults is defined; the value of information technologies as a tool of adaptive learning of adults which provides conditions for personal growth, social and professional competence development is proved.
В статье обосновывается необходимость адаптивного обучения взрослых в условиях информационного общества; исследуется сущность адаптивного обучения взрослых; определяется и обосновываются его функции и основные принципы (принцип социального и личностного развития, принцип культурно-исторического и ценностного развития, принцип индивидуального продвижения, принцип комплексного подхода); раскрыто сущность адаптивных технологий обучения взрослых; показано значение информационных технологий как средства адаптивного обучения взрослых, которое обеспечивает создание условий для личностного роста, приобретения социальных и профессиональных компетентностей.
У статті обґрунтовується необхідність адаптивного навчання дорослих в умовах інформаційного суспільства; досліджується сутність адаптивного навчання дорослих, визначаються та обґрунтовуються його функції та провідні принципи (принцип соціального та особистісного розвитку, принцип культурно-історичного та ціннісного розвитку, принцип індивідуального просування, принцип компетентнісного підходу); розкривається сутність адаптивних технологій навчання дорослих; показується значущість застосування інформаційних технологій як засобу адаптивного навчання дорослих, що забезпечує створення умов для особистісного зростання, набуття соціальних та професійних компетентностей.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-02-16
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/381
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 20, No 6 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 20, No 6 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/381/335
 
Rights Copyright (c) 2011 Olena I. Ohiienko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0