Запис Детальніше

ORGANIZATION OF STUDENT LEARNING ACTIVITIES FOR PREPROFILIZATION OPTIONAL COURSE IN THE COMPUTER ORIENTED ENVIRONMENT

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ORGANIZATION OF STUDENT LEARNING ACTIVITIES FOR PREPROFILIZATION OPTIONAL COURSE IN THE COMPUTER ORIENTED ENVIRONMENT
ОРГАНИЗАЦИЯ УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ УЧЕНИКОВ ПО ДОПРОФИЛЬНОЙ ПОДГОТОВКЕ В КОМПЬЮТЕРНО ОРИЕНТИРОВАННОЙ СРЕДЕ
ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ З ДОПРОФІЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ У КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
 
Creator Dementievska, Nina P.
 
Subject preprofilization training; computer technology; organization of training activities; training course; innovations; optional course; life skills
допрофильная подготовка; компьютерные технологии; организация учебной деятельности; учебный курс; инновации; курс по выбору; жизненно необходимые навыки
допрофільна підготовка; комп’ютерні технології; організація навчальної діяльності; навчальний курс; інновації; елективний курс; життєво необхідні навички
 
Description Education of Ukraine moved to specialized professional education in 2010. In order to choose the profile of education and future career, students are trained by special preprofilization training. The general trend in the world and European experience of high profilizated schools is focused on the broad differentiation, variability, versatility, integration, and general pre-vocational education. This article describes the experience of implementing an optional course for preprofilization. Computer technology in the program used as a means of developing and building life skills. Presented the aims and objectives of the course and results of introducing some optional courses in educational institutions of Ukraine. The features of organization of educational activities for students preparing preprofilization in computer-oriented environment.
Школы Украины с 2010 года перешли на профильное обучение. Для избрания профиля обучения и будущей профессии учащиеся проходят обучение по допрофильной подготовке. Общей тенденцией мирового и европейского опыта развития старшей профильной школы является ее ориентация на широкую дифференциацию, вариативность, многопрофильность, интеграцию общего и допрофессионального образования. В статье описан опыт внедрения элективного курса обучения по допрофильной подготовке. Компьютерные технологии в программе использованы как средство развития и формирования жизненно необходимых навыков. Приведены цели и задачи курса и некоторые результаты внедрения элективного курса в общеобразовательных учебных заведениях Украины. Раскрыты особенности организации учебной деятельности учащихся по допрофильной подготовке в компьютерно ориентированной среде.
Школи України з 2010 року перейшли на профільне навчання. Для обрання профілю навчання і майбутньої професії учні проходять навчання за курсом з допрофільної підготовки. Загальною тенденцією світового і європейського досвіду розвитку старшої профільної школи є її орієнтація на широку диференціацію, варіативність, багатопрофільність. У статті описаний досвід і дослідження впровадження елективного навчального курсу з допрофільної підготовки. Комп’ютерні технології в програмі використані як засіб розвитку і формування життєво необхідних навичок. Наведені цілі й завдання курсу і деякі результати впровадження курсу в загальноосвітніх навчальних закладах України. Розкриті особливості організації навчальної діяльності учнів з допрофільної підготовки у комп’ютерно орієнтованому середовищі.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2012-01-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/579
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 26, No 6 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 26, No 6 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 26, No 6 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 26, No 6 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/579/458
 
Rights Copyright (c) 2012 Nina P. Dementievska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0