INTERNET-TECHNOLOGY USAGE IN THE SYSTEM OF AUTONOMOUS BUSINESS ENGLISH LEARNING BY NON-LINGUISTIC STUDENTS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
INTERNET-TECHNOLOGY USAGE IN THE SYSTEM OF AUTONOMOUS BUSINESS ENGLISH LEARNING BY NON-LINGUISTIC STUDENTS
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГИЙ В СИСТЕМЕ АВТОНОМНОГО ОБУЧЕНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ОРИЕНТИРОВАННОГО ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА СТУДЕНТАМИ НЕЯЗЫКОВЫХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ У СИСТЕМІ АВТОНОМНОГО ВИВЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ |
|
Creator |
Bodnar, Svitlana V.
|
|
Subject |
Internet-technology; autonomy learning; foreign languages
— Інтернет-технології; автономне навчання; іноземні мови |
|
Description |
The article highlights the problems of Internet-technology usage in the system of autonomous Business English learning by non-linguistic students. Different approaches which exist in contemporary pedagogical science as to defining the notion “autonomous learning” as a specific kind of educational-cognitive activity are considered. Attention is focused on the possibilities of IT technology usage in the process of autonomous foreign language learning at non-linguistic Universities. The advantages of World Wide Web usage in the process of foreign language learning are specified. The means of teaching and the kinds of independent work on foreign language learning by means of IT technology are presented in the article. The samples of tasks based on IT technology application are suggested
В статье освещаются проблемы использования Интернет-технологий в системе автономного изучения профессионально-ориентированного иностранного языка студентами неязыковых специальностей. Изучаются различные подходы в современной педагогической литературе по поводу определения понятия “автономное обучение” как специфического вида учебно-познавательной деятельности. Рассматриваются возможности использования информационно-коммуникационных технологий во время автономного обучения студентов неязыковых специальностей иностранному языку. Анализируются преимущества использования Всемирной сети Интернет при изучении иностранных языков, выделяются средства обучения и виды самостоятельной работы по изучению иностранных языков при помощи информационных технологий. Приводятся примеры заданий с использованием Интернет-технологий. У статті проаналізовано проблеми використання Інтернет-технологій у системі автономного вивчення професійно-орієнтованої іноземної мови студентами немовних спеціальностей. Висвітлюються різні підходи у сучасній педагогічній літературі щодо визначення поняття “автономне навчання” як специфічного виду навчально-пізнавальної діяльності. Розглядаються можливості використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій під час автономного навчання студентів немовних спеціальностей іноземної мови. Зазначаються переваги використання Всесвітньої мережі Інтернет під час навчання іноземних мов, виокремлюються засоби навчання і види самостійної роботи з іноземної мови з використанням інформаційних технологій. Наводяться приклади певних завдань з використанням Інтернет-технологій. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-04-19
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/782
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 34, No 2 (2013); 75-83
Информационные технологии и средства обучения; Vol 34, No 2 (2013); 75-83 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 34, No 2 (2013); 75-83 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 34, No 2 (2013); 75-83 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/782/639
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Svitlana V. Bodnar
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|