ICT-COMPETENCE DEVELOPMENT OF HIGHER MATHEMATICS TEACHERS’ AT THE TECHNICAL UNIVERSITIES IN UKRAINE
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ICT-COMPETENCE DEVELOPMENT OF HIGHER MATHEMATICS TEACHERS’ AT THE TECHNICAL UNIVERSITIES IN UKRAINE
РАЗВИТИЕ ИКТ-КОМПЕТЕНТНОСТИ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ВЫСШЕЙ МАТЕМАТИКИ В ТЕХНИЧЕСКИХ ВУЗАХ УКРАИНЫ РОЗВИТОК ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ В ТЕХНІЧНИХ ВНЗ УКРАЇНИ |
|
Creator |
Kiianovska, Nataliia M.
|
|
Subject |
teacher’s competence; ICT-competence; information and communication technology of training; special courses
компетентности преподавателя; ИКТ-компетентности; информационно-коммуникационные технологии обучения; спецкурс компетентності викладача; ІКТ-компетентність; інформаційно-комунікаційні технології навчання; спецкурс |
|
Description |
The article discusses the concept of informatization of education, which is associated with an introduction of methods and means of ICT into the education system. There are considered the conditions necessary for increasing the quality of education through ICT. To take a special course of training for teachers of mathematics at technical colleges is an effective and efficient form of ICT-competence development. In the article the academic program of study course "Information and communication technologies while higher mathematics learning by students of engineering professions" which is designed to use it for training of Masters of Mathematics and professional development of teachers of mathematical disciplines of technical colleges.
В статье рассматривается понятие информатизации образования, которое связано с широким внедрением в систему образования методов и средств ИКТ. Рассмотрены условия, которые необходимо для повышения качества образования с использованием ИКТ. Выделены компетенции, которыми должен обладать преподаватель по высшей математике технического вуза в современной системе образования. Эффективной и действенной формой развития ИКТ-компетентности преподавателей высшей математики технических вузов является прохождение ними учебных спецкурсов. В связи с этим рассмотрена программа учебного спецкурса «Информационно-коммуникационные технологии обучения высшей математике студентов инженерных специальностей», который рассчитан на использование его для подготовки магистров математики и повышения квалификации преподавателей математических дисциплин технических вузов. В статті розглядається поняття інформатизації освіти, що пов’язується із впровадженням в систему освіти методів і засобів ІКТ. Розглянуто умови, що необхідно забезпечити для підвищення якості освіти із впровадженням ІКТ. Виокремлено компетентності, якими має володіти викладач з вищої математики технічного ВНЗ в сучасній системі освіти. Оскільки ефективною та дієвою формою розвитку ІКТ-компетентності викладачів вищої математики технічних ВНЗ є проходження ними навчальних спецкурсів, в статті розглянуто програму навчального спецкурсу «Інформаційно-комунікаційні технології навчання вищої математики студентів інженерних спеціальностей», що розрахований на використання його для підготовки магістрів математики та підвищення кваліфікацій викладачів математичних дисциплін технічних ВНЗ. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-06-22
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/819
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 35, No 3 (2013); 1-10
Информационные технологии и средства обучения; Vol 35, No 3 (2013); 1-10 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 1-10 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 1-10 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/819/629
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Nataliia M. Kiianovska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|