Запис Детальніше

ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ ВПРАВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ ВПРАВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ
USAGE OF EXERCISES IN THE PROCESS OF FORMATION OF FUTURE SPECIALISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE BY MEANS OF INTERNET TECHNOLOGIES
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ СИСТЕМЫ УПРАЖНЕНИЙ В ПРОЦЕССЕ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ СРЕДСТВАМИ ИНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГИЙ
 
Creator Danylyuk, Serhiy S.
 
Subject система вправ; професійна компетентність; інтернет-технології
system of exercises; professional competence; Internet technologies
система упражнений; профессиональная компетентность; интернет-технологии
 
Description У статті запропоновано систему вправ із використанням інтернет-технологій з урахуванням таких критеріїв, як «специфіка сприйняття інформації в Інтернеті» й «домінантна роль формованої компетенції» у процесі формування професійної компетентності майбутніх фахівців. Так, зокрема, за критерієм «специфіка сприйняття інформації в Інтернеті» виокремлюють вправи, спрямовані на: сприйняття електронного тексту (тобто швидкочитання); структуроване сприйняття інформації; антиципацію (здогадування, передбачення) змісту інформації. У свою чергу, за критерієм «домінантна роль формованої компетенції» виокремлюють вправи, спрямовані на формування: мовленнєвої компетенції (критичне читання й аудіювання); компенсаторної компетенції (вправи на розвиток здатності й готовності долати дефіцит іншомовних знань, наприклад, під час читання й аудіювання); навчально-пізнавальної компетенції (уміння користуватися довідковою літературою, різними словниками, інтернет-ресурсами).
The system of exercises which require usage of Internet technologies, taking into account such criteria as “specificity of perception of information on the Internet” and “predominant role of the formed competence” in the formation of future specialists’ professional competence is offered in the paper. Thus, in particular, according to the criterion of “the perception of information on the Internet” exercises are singled out, which are aimed at: the perception of the electronic text (i.e., speed reading); structured information perception; anticipation of content of information. In their turn, according to the criterion of “the dominant role of the formed competence” exercises are singled out which are aimed at establishing: speech competence (critical reading and listening); compensatory competence (exercises aimed at developing the ability and willingness to overcome the shortage of foreign knowledge, such as reading and listening); educational-and-cognitive competence (ability to use reference books, various dictionaries, the Internet resources).
В статье предложена система упражнений с использованием интернет-технологий с учетом таких критериев, как «специфика восприятия информации в Интернете» и «доминантная роль формируемой компетенции» в процессе формирования профессиональной компетентности будущих специалистов. Так, в частности, по критерию «специфика восприятия информации в Интернете» выделяют упражнения, направленные на: восприятие электронного текста (т. е. скорочтения); структурированное восприятие информации; антиципации (домыслы, предвидение) содержания информации. В свою очередь, по критерию «доминантная роль формируемой компетенции», выделяют упражнения, направленные на формирование: речевой компетенции (критическое чтение и аудирование); компенсаторной компетенции (упражнения на развитие способности и готовности преодолевать дефицит иностранных знаний, например, при чтении и аудировании); учебно-познавательной компетенции (умение пользоваться справочной литературой, различными словарями, интернет-ресурсами).
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-11-06
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1114
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 44, No 6 (2014); 182-193
Информационные технологии и средства обучения; Vol 44, No 6 (2014); 182-193
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 44, No 6 (2014); 182-193
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 44, No 6 (2014); 182-193
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1114/854
 
Rights Copyright (c) 2014 Serhiy S. Danylyuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0