METHODS OF ORGANIZATION OF SCIENTIFIC RESEARCHES IN THE CONDITIONS OF INTRODUCTION OF COMPUTER ORIENTED FACILITIES OF STUDIES
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
METHODS OF ORGANIZATION OF SCIENTIFIC RESEARCHES IN THE CONDITIONS OF INTRODUCTION OF COMPUTER ORIENTED FACILITIES OF STUDIES
МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В УМОВАХ ЗАПРОВАДЖЕННЯ КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ МЕТОДИКА ОРГАНИЗАЦИИ НАУЧНЫХ ИССЛЕДОВАНИЙ В УСЛОВИЯХ ВНЕДРЕНИЯ КОМПЬЮТЕРНО ОРИЕНТИРОВАННЫХ СРЕДСТВ ОБУЧЕНИЯ |
|
Creator |
Naumenko, Olga M.
|
|
Subject |
комп’ютер; засоби навчання; підготовка вчителя
компьютер; средства обучения; подготовка учителя computer; teaching techniques; teacher training |
|
Description |
In methodical recommendations shortly it is presented bases of organization and realization of scientific researches in a pedagogical college in the conditions of introduction of computer-oriented facilities of studies. A main aim is generalization of creative receptions and methods of receipt of new knowledge, realization of scientific researches, including experiments, treatment and presentation of their results. The first part is devoted to consideration of theory and methodology of process of scientific cognition, including application of laws of logic and dialectics in scientific research, basic principles of organization and realization of scientific researches and research experiments. In the second part the questions of planning of scientific researches in a pedagogical college, treatments and presentations the got results are considered.
У методичних рекомендаціях висвітлюються основи організації та проведення наукових досліджень в педагогічному коледжі в умовах запровадження комп’ютерно орієнтованих засобів навчання. Головним завданням є узагальнення творчих прийомів і методів здобуття нових знань, проведення наукових досліджень, у тому числі й експериментів, обробки і подання їх результатів. Перша частина присвячена розгляду теорії і методології процесу наукового пізнання, включаючи застосування законів логіки і діалектики в науковому дослідженні, основні засади організації і проведення наукових досліджень і дослідницьких експериментів. У другій частині висвітлюються питання планування наукових досліджень у педагогічному коледжі, обробки і подання отриманих результатів. В методических рекомендациях вкратце освещены основы организации и проведения научных исследований в педагогическом колледже в условиях внедрения компьютерно ориентированных средств обучения. Главная задача – обобщение творческих приёмов и методов получения новых знаний, проведения научных исследований, в том числе экпериментальных, обработки и представления их результатов. Первая часть посвящена рассмотрению теории и методологии процесса научного познания, включая применение законов логики и диалектики в научном исследовании, основы организации и проведения научных исследования и экспериментов. Во второй части освещены вопросы планирования научных исследований в педагогическом колледже, обработки и представления полученных результатов. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-02-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/395
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 20, No 6 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/395/346
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Olga M. Naumenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|