Запис Детальніше

FEATURES OF ORGANIZATION OF PEDAGOGICAL RESEARCHES IN COLLEGES

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title FEATURES OF ORGANIZATION OF PEDAGOGICAL RESEARCHES IN COLLEGES
ОРГАНИЗАЦИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИССЛЕДОВАНИЙ В ТЕХНИКУМАХ И КОЛЛЕДЖАХ
ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У ТЕХНІКУМАХ І КОЛЕДЖАХ
 
Creator Naumenko, Olga M.
 
Subject educational environment; learning tools; educational equipment
учебная среда; средства обучения; учебное оборудование
навчальне середовище; засоби навчання; навчальне обладнання
 
Description One of possible variants of organization of pedagogical researches is considered in higher educational establishments of І–ІІ levels of accreditation by the pilot investigation of separate constituents of educational environment. An investigation was conducted by the expert estimation of learning tools that most often used in an educational process while  studying the sciefically-natural cycle subjects, mathematics, informatics and other special disciplines. At examination of learning tools it was estimated the level of their efficiency as well as their influence on quality of studies forming the bases of professional competence. The generalized estimations of teachers of college are given as tables and diagrams for possibility of comparative analysis.
Рассмотрен один из возможных вариантов организации педагогических исследований в высших учебных заведениях І–ІІ уровней аккредитации путем пилотного обследования отдельных составляющих учебной среды. Обследование проводилось через экспертную оценку средств обучения, которые наиболее часто используются в учебном процессе при изучении предметов научно-естественного цикла, математики, информатики, отдельных специальных дисциплин. При экспертизе средств обучения оценивался уровень их эффективности, влияние на качество учебы, формирование основ профессиональной компетентности. Обобщенные оценки преподавателей колледжа поданы в форме таблиц и диаграмм для возможности сравнительного анализа.
Розглянуто один із можливих варіантів організації педагогічних досліджень у вищих навчальних закладах І–ІІ рівнів акредитації шляхом пілотного обстеження окремих складових навчального середовища. Обстеження проводилося через експертну оцінку засобів навчання, що найчастіше використовуються в навчальному процесі під час вивчення предметів науково-природничого циклу, математики, інформатики, окремих спеціальних дисциплін. Під час експертизи засобів навчання оцінювався рівень їх ефективності, вплив на якість навчання, формування основ професійної компетентності. Узагальнені оцінки викладачів коледжу подані у формі таблиць і діаграм для можливості порівняльного аналізу.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2012-01-10
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/570
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 26, No 6 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 26, No 6 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 26, No 6 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 26, No 6 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/570/453
 
Rights Copyright (c) 2012 Olga M. Naumenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0