Запис Детальніше

SOCIAL AND PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF THE IMPLEMENTATION OF E-LIBRARY OF THE NATIONAL ACADEMY OF PEDAGOGICAL SCIENCES OF UKRAINE

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title SOCIAL AND PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF THE IMPLEMENTATION OF E-LIBRARY OF THE NATIONAL ACADEMY OF PEDAGOGICAL SCIENCES OF UKRAINE
СОЦИАЛЬНО-ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ВНЕДРЕНИЯ ЭЛЕКТРОННОЙ БИБЛИОТЕКИ НАЦИОНАЛЬНОЙ АКАДЕМИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ НАУК УКРАИНЫ
СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ БІБЛІОТЕКИ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ
 
Creator Yatsishin, Anna V.
 
Subject e-library; social and psychological aspects; NAPS of Ukraine; Institute of Information Technologies and Learning Tools of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine
электронная библиотека; социально-психологические аспекты; НАПН Украины; Институт информационных технологий и средств обучения НАПН Украины
електронна бібліотека; соціально-психологічні аспекти; НАПН України; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
 
Description The article analyzes the social and psychological aspects of implementation of the Digital library of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine (NAPS of Ukraine), and the process of social and psychological adaptation of the scientists to the acceptation of innovations. The importance of consideration of the mentioned aspects for the successful operation of an electronic library is underlined. The psychological barriers for implementation of scientific electronic library of NAPS of Ukraine are identified. The recommendations for reducing the influence of social and psychological aspects in the implementation of scientific digital libraries in research institutions of NAPS of Ukraine are formulated.
В статье проанализированы: социально-психологические аспекты внедрения электронной библиотеки Национальной академии педагогических наук Украины (НАПН Украины), рассмотрен процесс социально-психологической адаптации научных работников к восприятию инноваций, подчеркивается важность учета указанных аспектов для успешного функционирования электронной библиотеки, определены психологические препятствия для внедрения научной электронной библиотеки НАПН Украины. Сформулированы рекомендации для уменьшения влияния социально-психологических аспектов в процессе внедрения электронной библиотеки в научных учреждениях НАПН Украины.
У статті проаналізовано соціально-психологічні аспекти впровадження електронної бібліотеки Національної академії педагогічних наук України (НАПН України), розглянуто процес соціально-психологічної адаптації наукових працівників до сприйняття інновацій, наголошується на важливості врахування означених аспектів для успішного функціонування електронної бібліотеки, визначено психологічні перешкоди для впровадження електронної бібліотеки НАПН України. Сформульовано рекомендації для зменшення впливу соціально-психологічних аспектів в процесі впровадження електронної бібліотеки в наукових установах НАПН України. 
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2012-06-28
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/673
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 29, No 3 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 29, No 3 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/673/514
 
Rights Copyright (c) 2012 Anna V. Yatsishin
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0