Запис Детальніше

FEATURES OF THE USE OF THE INTERNET PORTAL WHILE EXPLORING METHODS OF OPTIMIZATION

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title FEATURES OF THE USE OF THE INTERNET PORTAL WHILE EXPLORING METHODS OF OPTIMIZATION
ОСОБЕННОСТИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНТЕРНЕТ-ПОРТАЛА ПРИ ИЗУЧЕНИИ МЕТОДОВ ОПТИМИЗАЦИИ
ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-ПОРТАЛУ У ВИВЧЕННІ МЕТОДІВ ОПТИМІЗАЦІЇ
 
Creator Sikora, Yaroslava B.
 
Subject Internet portal; individual trajectory; methods of optimization
Интернет-портал; индивидуальная траектория; методы оптимизации
Інтернет-портал; індивідуальна траєкторія; методи оптимізації
 
Description Didactically proved use of Internet resources in all types of lectures and knowledge control becomes most important under the conditions of training credit-modular system introduction. There are considered the features of an Internet portal designed to support the study of optimization methods as well as its structure. It is focused on the possibilities of its use by future specialists in Informatics at independent study discipline "Methods of optimizations". The problem becomes relevant in the context of increasing the hours of self-study of educational disciplines and transfer of some training functions to technical means. To work effectively with portal we recommend the following methods: study of the theoretical material, testing, laboratory work, an in-depth examination of the material.
В условиях внедрения кредитно-модульной системы обучения особенного значения приобретает дидактически обоснованное использование Интернет-ресурсов во время всех видов занятий и контроля знаний. Рассмотрены особенности разработанного Интернет-портала поддержки изучения методов оптимизации и его структура. Сосредоточено внимание на возможностях его использования будущими специалистами по информатике при самостоятельном изучении дисциплины «Методы оптимизации». Данная проблема приобретает значимость в связи с увеличением часов на самостоятельное изучение дисциплин и передачи части учебных функций техническим средствам. Для эффективной работы с порталом рекомендуется следующая методика: изучение теоретического материала, тестирования, выполнение лабораторных работ, углубленное изучение материала.
В умовах упровадження кредитно-модульної системи навчання особливого значення набуває дидактично обґрунтоване використання Інтернет-ресурсів під час усіх видів занять і контролю знань. Розглянуто особливості розробленого Інтернет-порталу підтримки вивчення методів оптимізації і його структуру. Зосереджено увагу на можливостях його використання майбутніми фахівцями з інформатики під час самостійного вивчення дисципліни «Методи оптимізації». Дана проблема набуває значущості у зв’язку із збільшення годин на самостійне опрацювання дисциплін і передачі частини навчальних функцій технічним засобам. Для ефективної роботи з порталом рекомендується така методика: вивчення теоретичного матеріалу, тестування, виконання лабораторних робіт, поглиблене вивчення матеріалу.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2013-06-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/836
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 35, No 3 (2013); 74-82
Информационные технологии и средства обучения; Vol 35, No 3 (2013); 74-82
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 74-82
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 74-82
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/836/630
 
Rights Copyright (c) 2013 Yaroslava B. Sikora
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0