ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ УЧНІВ У ХМАРО ОРІЄНТОВАНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ УЧНІВ У ХМАРО ОРІЄНТОВАНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
LEARNING TECHNOLOGIES FOR STUDENTS IN THE CLOUD ORIENTED LEARNING ENVIRONMENT OF COMPREHENSIVE EDUCATIONAL INSTITUTIONS ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ УЧАЩИХСЯ В ОБЛАЧНО ОРИЕНТИРОВАННОЙ УЧЕБНОЙ СРЕДЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ |
|
Creator |
Lytvynova, Svitlana G.
|
|
Subject |
хмаро орієнтоване; навчальне середовище; технології; «перевернуте» навчання; веб-квест; ХОНС
cloudy oriented; learning environment; technology; flipped training; Web Quest; COLE облачно ориентированная; учебная среда; технологии; перевернутое обучение; веб-квест; ООУС |
|
Description |
У статті проаналізовано технологію «перевернутого» навчання, з’ясовано особливості даної технології, здійснено порівняння з традиційним навчанням, описано особливості використання технології вчителем й учнями, розроблено технологічну карту підготовки до уроку вчителя й учня, встановлено, що компонент хмаро орієнтованого навчального середовища Lync (Skype Pro) може використовуватися для розробки відеофрагментів з метою реалізації технології «перевернутого» навчання. Автором дано визначення поняттю «технологія веб-квест», узагальнено компоненти структури веб-квесту, визначено функції, види завдань, що розв’язуються з використанням даної технології, здійснено класифікацію веб-квестів. Встановлено, що у хмаро орієнтованому навчальному середовищі закладено всі можливості для реалізації технології веб-квесту.
The paper analyzes the «flipped» learning and «Web Quest» technologies. The features of the «flipped» learning technology are generalized, as well as compared with traditional learning, clarified the benefits of the technology for teachers and students, described the features of the technology used by teacher and students, developed a teacher’s and student’s flow chart for preparation to the lesson, generalized control and motivation components for activating learning activities of students, found out that a component of cloud oriented learning environment (COLE) – Lync (Skype Pro) can be used to develop video clips and support «flipped» learning technology. The author defines the concept of «Web Quest» technology, generalizes the «Web Quest» structure components. In the article the functions, features of this technology, the types of problems that can be solved with the help of this technology, as well as «Web Quest» classification are presented. It has been found out that the cloud oriented learning environment gives all the possibilities for «Web Quest» technology implementation in teaching of different subjects of all branches of science. With the help of «flipped» technology training and «Web Quest» a number of important problems of education can be solved – providing the continuous communication intensive training beyond general educational establishment and activation of learning activities of students. В статье проанализировано технологию «перевернутого» обучения, выяснены особенности данной технологии, проведено сравнение с традиционным обучением, описаны особенности использования технологии учителем и учениками, разработана технологическая карта подготовки к уроку учителя и ученика, установлено, что компонент облачно ориентированного учебной среды Lync (Skype Pro) может использоваться для разработки видеофрагментов с целью реализации технологии «перевернутого» обучения. Автором дано определение понятию «технология веб-квест», обобщенны компоненты структуры веб-квеста, определены функции, виды задач, решаемых с использованием данной технологии, осуществлена классификация веб-квестов. Установлено, что в облачно ориентированной учебной среде заложены все возможности для реализации технологии веб-квеста. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2015-06-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Peer-reviewed Article рецензируемая статья |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1239
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 47, No 3 (2015); 49-66
Информационные технологии и средства обучения; Vol 47, No 3 (2015); 49-66 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 47, No 3 (2015); 49-66 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 47, No 3 (2015); 49-66 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1239/927
|
|
Rights |
Copyright (c) 2015 Svitlana G. Lytvynova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|