Запис Детальніше

REVIEW OF MOODLE PLUGINS FOR DESIGNING MULTIMEDIA ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES FROM LANGUAGE DISCIPLINES

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title REVIEW OF MOODLE PLUGINS FOR DESIGNING MULTIMEDIA ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES FROM LANGUAGE DISCIPLINES
ОБЗОР ПРИЛОЖЕНИЙ СИСТЕМЫ MOODLE ДЛЯ ПРОЕКТИРОВАНИЯ МУЛЬТИМЕДИЙНЫХ ЭЛЕКТРОННЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ РЕСУРСОВ ПО ЯЗЫКОВЫМ ДИСЦИПЛИНАМ
ОГЛЯД ДОДАТКІВ СИСТЕМИ MOODLE ДЛЯ ПРОЕКТУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЕЛЕКТРОННИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ З МОВНИХ ДИСЦИПЛІН
 
Creator Avramchuk, Anton M.
 
Subject electronic educational resources; designing electronic educational multimedia resources; efficiency; functionality; easy use; Moodle; Rich Media; PoodLL; Listening Landscape; YouTube Anywhere; NanoGong
электронные образовательные ресурсы; проектирования мультимедийных электронных образовательных ресурсов; эффективность; функциональность; простота использования; Moodle; Rich Media; PoodLL; Listening Landscape; YouTube Anywhere; NanoGong
електронні освітні ресурси; проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів; ефективність; функціональність; простота використання; Moodle; Rich Media; PoodLL; Listening Landscape; YouTube Anywhere; NanoGong
 
Description Today the problem of designing multimedia electronic educational resources from language disciplines in Moodle is very important. This system has a lot of different, powerful resources, plugins to facilitate the learning of students with language disciplines. This article presents an overview and comparative analysis of the five Moodle plugins for designing multimedia electronic educational resources from language disciplines. There have been considered their key features and functionality in order to choose the best for studying language disciplines in the Moodle. Plugins are compared by a group of experts according to the criteria: efficiency, functionality and easy use. For a comparative analysis of the plugins it is used the analytic hierarchy process.
На сегодня проблема проектирования мультимедийных электронных образовательных ресурсов по языковым дисциплинам в системе Moodle является очень актуальной. Эта система имеет много различных, мощных ресурсов, приложений, чтобы облегчить процесс обучения студентов по языковым дисциплинам. В этой статье приведен обзор и сравнительный анализ пяти приложений системы Moodle для проектирования мультимедийных электронных образовательных ресурсов по языковым дисциплинам. Рассмотрены их основные характеристики и функциональные возможности с целью выбора лучшего для изучения языковых дисциплин в системе Moodle. Приложения сравниваются группой экспертов по критериям: эффективность, функциональность и простота использования. Для сравнительного анализа приложений применяется метод анализа иерархий.
На сьогодні проблема проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів з мовних дисциплін в системі Moodle є дуже актуальною. Ця система має багато різних, потужних ресурсів, додатків, щоб полегшити процес навчання студентів з мовних дисциплін. У цій статті наведено огляд і порівняльний аналіз п’ятьох додатків системи Moodle для проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів з мовних дисциплін. Розглянуто їх основні характеристики і функціональні можливості з метою вибору найкращого задля вивчення мовних дисциплін у системі Moodle. Додатки порівнюються групою експертів за критеріями: ефективність, функціональність і простота використання. Для порівняльного аналізу додатків застосовується метод аналізу ієрархій.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2015-09-17
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
рецензируемая статья
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1264
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 48, No 4 (2015); 103-121
Информационные технологии и средства обучения; Vol 48, No 4 (2015); 103-121
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 48, No 4 (2015); 103-121
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 48, No 4 (2015); 103-121
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1264/942
 
Rights Copyright (c) 2015 Anton M. Avramchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0