Запис Детальніше

REQUIREMENTS ON THE DESIGN OF THE AUTOMATED SYSTEM OF PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title REQUIREMENTS ON THE DESIGN OF THE AUTOMATED SYSTEM OF PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS
ВИМОГИ ДО ПРОЕКТУВАННЯ АВТОМАТИЗОВАНОЇ СИСТЕМИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ
ТРЕБОВАНИЯ К ПРОЕКТИРОВАНИЮ АВТОМАТИЗИРОВАННОЙ СИСТЕМЫ ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ДИАГНОСТИКИ
 
Creator Kolhatin, Oleksandr H.
 
Subject вимоги; педагогічна діагностика; комп’ютер; проектування
requirements; pedagogical diagnostics; computer; design
требования; педагогическая диагностика; компьютер; проектирование
 
Description Problem of the design of the pedagogical diagnostics system, which provides the educational system with a feedback, become actual, when information technologies are used in educational process. Notwithstanding high development of mathematical procedures and means of pedagogical measurements, there is no technology of design of the pedagogical diagnostics system. It is necessary realise this design as technology. This paper purpose is substantiation of the principles and requirements on the design of the automated system of the pedagogical diagnostics that realises on the base of educational principles, psychology and pedagogical literature analysis, and author’s experience. Future prospect of research is connected with systematisation of advanced requirements, design of technologies, methods and techniques that satisfy these requirements.
Проблема проектування системи педагогічної діагностики, яка забезпечує зворотний зв’язок у педагогічній системі, стає особливо актуальною в умовах застосування інформаційних технологій у навчальному процесі. Не зважаючи на значний розвиток математичного апарату і засобів педагогічного вимірювання, технологія проектування системи педагогічної діагностики відсутня. Метою даної роботи є обґрунтування закономірностей і розробка вимог до проектування автоматизованої системи педагогічної діагностики, що й здійснюється на підставі принципів навчання, аналізу психолого-педагогічної літератури і власного досвіду. Перспективою подальшого дослідження є систематизація висунутих вимог, розробка конкретних технологій, методів і прийомів, що відповідають цим вимогам.
Проблема проектирования системы педагогической диагностики, обеспечивающей обратную связь в педагогической системе, становится особенно актуальною в условиях применения в учебном процессе информационных технологий. Не смотря на значительное развитие математического аппарата и средств педагогических измерений, технология проектирования системы педагогической диагностики отсутствует. Целью данной работы является обоснование закономерностей и разработка требований к проектированию автоматизированной системы педагогической диагностики, что и реализовано на основе принципов обучения, анализа психолого-педагогической литературы и собственного опыта. В перспективе исследования – систематизация выдвинутых требований, разработка конкретных технологий, методов и приемов, отвечающих этим требованиям.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-02-15
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/352
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 19, No 5 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 19, No 5 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/352/310
 
Rights Copyright (c) 2011 Oleksandr H. Kolhatin
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0